windows xp home kan niet via netwerk benaderd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Dekkers

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
ik heb het volgende probleem

met windows xp home edition ik kan deze computer niet benaderen via een andere computer wel pingen maar als ik bij de bestanden van de windows xp home wil vraagt ie om een wachtwoord met gast lichtgrijs en moet ie een wachtwoord hebben.

Met windows xp professional was het via een verandering in de lokaal beveiligings beleid maar dat kan ik in home niet vinden!!!

Wie weet de oplossing???

Kijk eens in de verkenner Extra/Opties/Weergave of bestanden delen ingeschakeld is.

Controleer via start/uitvoeren/services.msc ook de volgende services.
Er staat er eentje bij die met bestanden delen heeft te maken.

Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Server gestart/automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig
Windows Firewall/gestopt/uitgeschakeld===========indien andere firewall aanwezig is.

En bestanden delen was ingeschakeld?

Een manier is ook om op beide pc's een user bij te maken met een wachtwoord. Dat wordt dan de manier om toch in te loggen.

Of rechtsklik op de gedeelde map van de pc die weigert en kijk of je een tabblad beveiliging hebt en hoe dat is ingesteld.
O wacht even, op Home lukt het niet zeg je. Dan ga je de veilige modus in als admin en regel je het alsnog. Als het goed is krijg je dan net zoals in Prof een tabblad er bij.
Zie deze link.
Klik op 'In cache' en scroll naar 'gebruikersrechten op Windows XP home aanpassen'

Helemaal wel een handige link.

Als het nou helemaal niet wil lukken neem dan de firewalls onder handen. Verwijder op beide het netwerk.
Start daarna opnieuw op en laat het netwerk opnieuw vinden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan