Windows XP home loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maud

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Berichten
29
Ik heb het volgende probleem:

Ik zet mijn pc aan, windws XP home wordt geladen, aanmelden op account en binnen de 2 minuten die dat duurt loopt de pc volledig vast. PC is ook niet meer te resetten door middel van harde reset. Stekker eruit is de enige optie op systeem down te krijgen. OP nieuw opstraten heeft tot gevolg dat ssteem helemaal niks doet en zwart scherm blijft zwart zonder dat windwos wordt geladen. Na ongeveer 10 minuten kan het syteem weer gestart worden maar begint het hele probleem weer van voor af aan.

Geprobeert systeemherstel te doen maar ook dat lukt niet. Loopt al snel vast zodat systemherstel niet kan.

Vervolgens geprobeert xp op nieuw te installeren maar tijdens laden van setup bestanden slaat de pc weer vast.

Ook in de veilige modus ( na indrukken van F8) loopt systeem heel snel vast.

Ben nu ten einde raad want er zal weliets vreselijks kapot zijn. Ik weet alleen niet wat.

Wie weet raad of heeft nog suggesties voor verdere oplossingen.
 
ik denk dat dit een prob is van temperatuur. Je temp van je cpu loop zo hoog op dat hij uit veiligheid afspringt.
Ik weet niet hoe je het kan meten als je pc na 2 minuten al uitvalt.
Als de temp te hoog oploopt dan licht dit meestal aan stof of een versleten ventilator.
Is de garantie al vervallen? Als deze al vervallen is kan je je kast eens opengooien en overal voorzichtig het stof verwijderen ik doe het meeste in mijn pc met gewoon te blazen.
 
Bedankt voor de adviezen maar ik zou willen dat ik de tijd kreeg om iet van de hardware te controleren alvorens het apparaat vastloopt.
Nog niet zo lang geleden heb ik hem helemaal stofvrij gemaakt van binnen en sinds dien heeft hij als een zonnetje gedraaid. Oververhitting lijkt mij sterk want langer als twee minuten draaien alvorens vast te lopen doe de pc niet.

Nog meer suggesties.
 
Hoi,

Laatste tijd nog iets veranderd in je hardware?
Nog exotische software uitgeprobeerd?
Anders eens proberen een voor een je kaarten eruit te halen en opnieuw opstarten, misschien dat je op die manier de boosdoener kan vinden..
 
Sinds twee dagen heeft zoonlief een stuurwiel op de pc afgesloten gehad en Need for Speed gespeeld.

Voor de rest geen gekke software of hardware aangesloten.

dus...................
 
Ik zou denken dat het niet aan software licht als je zegt dat hij tijdens de setup van windows vastloopt normaal heeft spyware etc daar geen invloed op.
Wat bedoel je met stof vrij maken koeler eraf gehad. of gewoon wat geblazen.
 
ongeveer 4 weken geleden heb ik het binnen werk van de pc helemaal stofvrij geblazen, inclusief de fan.

Gezien het feit dat de pc al na twee minuten vastloopt lijkt te hoge temp niet de oorzaak.

Maar wat dan wel?:rolleyes:
 
Hmmz, hoelang heb je dit probleem eigenlijk?
Is het erin geslopen of plotseling ontstaan?
ongeveer 4 weken geleden heb ik het binnen werk van de pc helemaal stofvrij geblazen, inclusief de fan.

Hoe heb je geblazen, ik bedoel waarmee?
Heb je al geprobeerd de kaarten een voor een eruit te halen?
 
Heeft niemand een afdoende oplossing voor mijn "catastofale"probleem?

Zou het een virus kunnen kunnen zijn oid. Heb echter geen tijd om virusscan te draaine want voor dit tijd loopt pc vast.

Probleem wordt nijpend en ik sta echt op het punt het hele apparaat naar de vuilnis te brengen.

Met Everest Home krijg ik een fout melding over DMI.

Bios is geupdate dus ....?

:8-0: :rolleyes: :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan