Windows xp home opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre2

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
117
Hallo Allemaal.

Door wat problemen met de pc wil ik windows opnieuw installeren op een nieuwe harddisk. Op zich geen probleem want dat heb ik al meer gedaan. In het bios de "nec_dvd_rw" als eerste selecteren en gaan .....
Maar de nec_dvd wil gewoon niet als eerste blijven staan en iedere keer komt die floppy drive als eerste zodat het proces al gelijk afbreekt.

Ik heb al van alles geprobeerd maar iedere keer gaat het fout.
Ook moet ik al heel lang bij het opstarten van de pc de F2 indrukken wil hij verder gaan..Op zich geen probleem , maar ergens misschien een teken aan de wand.

Graag van jullie een antwoord.

Met vriendelijke groet, Andre
 
Is je keyboard wel goed? btw.. Als jij je instellingen in je BIOS opslaat.. worden die dan niet onthouden? Misschien kun je je BIOS batterij er even uit halen en er opnieuw in doen?
 
Hoi , Dankje wel voor je antwoord. De bios batterij...de batterij die op het moederbord zit neem ik aan. Zou die niet kapot kunnen zijn na 6 jaar trouwe dienst. Het toetsenbord werk gewoon goed.

Dus ga even proberen.

Vriendelijke groet, Andre
 
Hoi ,

Ik heb de batterij los gehad , maar dat helpt niet. Het bios onthoudt niet de volgorde van de opstart drive.

Vriendelijke groet , Andre
 
Heb je wel na instellen CD-Rom als 1-e bevestigd met F10?
 
Ja , dat heb ik zeker bevestigd met F10.

Eigenlijk onthoud het bios niets. Ik had de duitse taal geselecteerd, vind dit zelf makkelijker , ook dat heeft hij niet onthouden.

Vriendelijke groet , Andre
 
Dat ziet er uit als een lege batterij (knoopcel) die mede datum en overige biosgegevens doet helpen herinneren.
 
En als je de kabel(s) van de floppy-drive eruit trekt...?
 
Hoi ,

Ik heb de stroom van het systeem gehaald ook die van het beeldscherm even. daarna weer aangesloten en opgestart de datum en tijd staan nog gewoon in het bios. Toen ik de batterij er uit heb gehaald , waren die wel er uit en heb ze opnieuw ingesteld. Dus dat onthoud hij wel.

Met vriendelijke groet , Andre
 
heer Snijworst

Als ik de kabel van de floppydrive er uit haal. Laat hij gewoon nog die floppy drive zien , ook zo raar.

Groetjes en bedankt voor je meedenken, Andre
 
Ik heb de batterij los gehad , maar dat helpt niet. Het bios onthoudt niet de volgorde van de opstart drive.
Hoi,
lijkt mij duidelijk, batterij vervangen!
 
Hoi ,

Zo juist een batterij uit een andere pc gehaald, alle twee geven ze 3 volt aan, die batterij er dus in. Het zelfde laken een pak. Bios onthoudt niet de nieuwe instellingen.

Groetjes Andre
 
Hoi,

Ik denk ook dat het ergens anders al mis gaat.

Sinds dat ik twee jaar geleden de pc los heb gekoppeld van stroom etc om hem een andere plaats te geven kreeg ik en nu nog het volgende opstart beeld onderin het scherm.

New CPU installed ! Please enter setup to configure your sytem.
Pres F1 to RUN setup
Pres F2 to load default values and continue.


Met dit gegeven is het al jaren goed gegaan. Als ik in het bios de volgorde van dvd drive heb geselecteerd, en na opslaan (F10) weer verder ga en weer op F1 druk om in het bios te komen staat het nog goed zoals ik het er in heb gezet.

Als ik op F2 druk , om verder te gaan , gaat het volgens mij mis.

Ondanks dat ik de floppy drive heb uitgeschakeld, daarna de stroom van de pc en de batterij even uit het moederbord leest het bios nog steeds de floppy drive.

Misschien komen jullie met deze informatie wat verder.

Mijn dank is groot voor de oplossing.

Groetjes Andre
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie hulp, maar dit topic mag gesloten worden.
Ik ben gestopt met die pc.

Groetjes Andre
 
Je kunt zelf de vraag op opgelost zetten en succes verder.
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan