Windows XP home sluit niet goed af

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken sluit Win XP home niet goed af. Op de melding "Windows wordt nu afgesloten" volgt geen enkele reactie meer, de computer blijft zo staan. Dat gebeurt ongeveer 1 op de 5 keer, totdat ik de powerknop op de computer 5 seconden ingedrukt houdt, zodat hij/zij afslaat.
Natuurlijk is dat niet de echte oplossing, dus is de vraag of hier iets tegen te doen is.
Kan het een fout van WinXP zijn, of zou het een hardware probleem kunnen zijn?
Elke hulp reactie is welkom.

gertini

ASER Aspire, nog geen jaar oud.

win xp

gebruik je ook antivirus software? laat je wel is je reg cleanen?

Mijn advies is gebruik spy bot search and destroy en miss een avg erbij.

daarnaast geen reg cleaners gebruiken tenzij je dat egt zelft wilt, misschien dat een herinstallatie eerder helpt dan checken voor HW fouten. Als er HW fouten waren moest je dat al in het begin van windows merken.

Miss een specs van je systeem zou ook goed zijn?

gebruik je ook antivirus software? laat je wel is je reg cleanen?

Mijn advies is gebruik spy bot search and destroy en miss een avg erbij.

daarnaast geen reg cleaners gebruiken tenzij je dat egt zelft wilt, misschien dat een herinstallatie eerder helpt dan checken voor HW fouten. Als er HW fouten waren moest je dat al in het begin van windows merken.

Miss een specs van je systeem zou ook goed zijn?

Hartelijk dank voor je antwoord. Helaas zit er niet iets bij dat nieuw is voor me.
Draai veel programma's om virussen en troyans tegen te houden. Tevens wordt d.m.v. TuneUp Utilities 2009 mijn comp. scherp gehouden.
Maar het moet een software fout zijn.(?)

xp

ik zal alle stappen met je doornemen:

als de: cpu/memory/moederbord/sata poorten defect waren zou het systeem niet opstarten.

2e als het een deel van de harde schijf zou zijn zou het heel veel moeite hebben met bepaalde mappen of te wel helemaal vriezen

3e alsnog kan windows nog opstarten met een "half defect" memory bankje.. maar dan zou je een blauw scherm krijgen.

omdat het systeem werkt en u geen blauwe schermen krijgt (bsod), kan je de 1e en de 3e wegschrappen.

Kan je jezelf nog afvragen.. krijg ik blauwe schermen? heeft het problemen met bepaalde mappen openen? Allebei nee?

Ligt het aan het OS (windows)

xp

lool.. zulke dingen helpen meestal gwn niet.. een herinstallatie met partities naar keuze is altijd het beste opties.
een frisse start is altijd een goede start.. ;)

lool.. zulke dingen helpen meestal gwn niet.. een herinstallatie met partities naar keuze is altijd het beste opties.
een frisse start is altijd een goede start.. ;)

Wat heb je nu aan een herinstallatie, als er misschien 1 klein foutje in het register zit:confused::confused:

xp

jah dat is wel zo.. als jij een gebruiker in een domein admin rights geeft is dat verstandig???

Ik heb hier ervaring mee en geloof me.. een herinstallatie duurt ff maar is het moeite waard.

P.s.

Daar heb je eigenlijk de windows updates voor... dus denk toch dat er een virusje meedoet..;)

jah dat is wel zo.. als jij een gebruiker in een domein admin rights geeft is dat verstandig???

Ik heb hier ervaring mee en geloof me.. een herinstallatie duurt ff maar is het moeite waard.

P.s.

Daar heb je eigenlijk de windows updates voor... dus denk toch dat er een virusje meedoet..;)

Dit is een forum waar we mensen advies te geven over een probleem. Als we tegen ieder probleempje van iemand zeggen dat hij zijn pc moet herinstalleren, dan zou dit forum niet nodig zijn. Toch?

xp

gelijk.. maar jij bent wel verantwoordelijk voor je info..

als een persoon al zegt dat het tijdens afsluiten en veel regcleaners gebruikt kan het ook schade gemaakt hebben aan het register.
das nie zo lekker te herstellen

gelijk.. maar jij bent wel verantwoordelijk voor je info..

als een persoon al zegt dat het tijdens afsluiten en veel regcleaners gebruikt kan het ook schade gemaakt hebben aan het register.
das nie zo lekker te herstellen

Wanneer heeft hij gezegd dat hij regcleaners gebruikt heeft?.

Dit is een forum waar we mensen advies te geven over een probleem. Als we tegen ieder probleempje van iemand zeggen dat hij zijn pc moet herinstalleren, dan zou dit forum niet nodig zijn. Toch?

Quite so, al zou ik een reparatie kunnen uitvoeren. Maar wel als laatste redmiddel.
Het heeft ongetwijfeld iets met het register te maken, en omdat ik daar helemaal niets vanaf weet, blijf ik daar liever uit. Een goed ingewerkte computer die verder geen problemen geeft ga je niet zomaar opnieuw installeren. Dan druk ik liever 5 secs op de 'On button'.

Hartelijk dank voor jullie bijdrage.

gertini

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan