Windows XP Home vervangen door Prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Dat ben ik dus van plan. Maar mijn schijf is opgedeeld in partities, en ik wil eigenlijk niet eerst alle data op dvds gaan branden. Is het mogelijk om die partities te behouden en alleen de partitie waar ik Xp op heb staan leeg te maken, en dus alle andere te bewaren zonder dat ik straks problemen krijg?

Het probleem is namelijk dat ik een externe HD heb met USB2.0, maar nou heb ik daar Service Pack 2 voor nodig. Ik heb een niet helemaal legale Home edition erop staan nu en kan dus geen Service Packs installeren. Die Prof editie is wel orgineel, en daar zou dat dus wel mee moeten gaan.

Je kunt hem upgraden naar pro. Hoef je niets te verwijderen en over tezetten.

Je zou dan wel ff het belangrijkste op een cd/dvd kunnen branden. Mocht het mis gaan heb je dat ieder geval nog.

Gaat dat upgraden ook van een illegaaltje naar een legale versie?

Jazeker wel. Als je je data op andere partities hebt staan dan kun je rustig je windows partitie leeggooien en daar XP pro opzetten. Dat is geen upgraden, maar gewoon opnieuw installeren.

Vaak moet je in de XP setup even de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken want soms wil formatteren op 1 of andere vage manier niet..

Succes! :thumb:

Dus ik start zometeen de cd op, en dan formateer ik in het setupprogramma de windowspartitie?
Dan ben ik dus ook alle drivers kwijt. Is het dan mogelijk om de drivers op een andere partitie neer te zetten voordat ik ga installeren en ze daarna gewoon weer terug te zetten?

http://www.driverguidetoolkit.com/

Hiermee kan je je drivers backuppen, is een trial maar je gebruikt het toch maar 1 keer...

Weet niet of upgraden kan hoor, maar ben er niet zo voor.. krijg je allemaal dubbele bestanden van verschillende Windows versies.. schone installatie is stukken sneller.

Let wel even op dat je je favorieten en de map mijn documenten en dat soort zaken op een andere partitie zet, die verdwijnen wel na een format.

Als je meerdere partities hebt en je weet niet goed welke je moet formatteren, let dan even op de hoeveelheid vrije ruimte die er nog is. Dit krijg je namelijk ook te zien tijdens de windows setup. Formatteer dan de partitie met de corresponderende hoeveelheid vrije ruimte als je windowspartitie. (er van uit gaand dat dat op iedere partitie verchillend is).

Bedankt Sarvo, daar heb ik idd niet aan gedacht.

Enige probleem is dat ik voordat ik eraan kon beginnen mijnpc niet meer wil opstarten. Dat moet ik dus eerst oplossen. Als iemand me wil helpen, hier heb ik er een topic voor geopend.

Je blijft wel lekker bezig zo. :confused:

Nu heb ik dus net geprobeerd XP Pro te installeren, maar nog voor dat ie goed en wel bezig is zegt ie dat ie niet verder kan omdat hij geen toegang kan krijgen tot mijn harddisk. Wat betekent dat?

Wat voor harde schijf zit er in de pc? Een s-ata of raid? Dan zal je eerst de drivers hier voor moeten installeren tijdens de installatie van windows. (Gelijk in het begin staat er onder in beeld: druk op f6 om een niet-microsoft stuurprogramma te gebruiken oid)
Als je een gewone ide aansluiting hebt is het zeer vaag, misschien dat het helpt om de betreffende partitie nog eens volledig te formatteren (dus niet snel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan