windows xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi, ik heb een vraag over de aankoop van een tweedehands besturingssysteem.

ik kan voor een leuk bedrag (50 euro) een windows xp home versie kopen.
het gaat hier om een originele cd met originele verpakking met productkey en certificaat van echtheid. Hij is inderdaad al gebruikt.

heb ik hier iets aan?
hoe zit het met de activering en registratie?
er zit geen sp1 bij,is dit een probleem?

mario

ja, dit gaat een probleem geven.

XP registratie "kijkt" naar de hardware van de pc van waaruit geregistreerd wordt. De registratie is dus met hardware van pc-1 gebeurd (neem ik aan...?) en jij gaat vanaf pc-2 een nieuwe registratie doen, dit accepteert microsoft niet.

Het beste wat je kan doen is de licentie WEL kopen, maar daarna even Amsterdam bellen en zeggen dat je een andere pc hebt en dat je XP daarop wilt gaan registreren. Zij helpen je dan verder.

Laatst bewerkt:
maar moet dan de eerste registratie ongedaan zijn gemaakt of maakt dit niks uit.

jij belt en krijgt een nieuwe "registratie / productkey" toegewezen. Die andere is dan niet meer geldig.

Laatst bewerkt:
ok, gg.

enne, bel voor de zekerheid VOOR de aankoop even naar Microsoft. Beleid verandert nog wel eens en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat jij een mooie CD hebt liggen waar Microsoft vervolgens moeilijk over gaat doen.
Ik weet bijna zeker van niet, maar je kan beter vooraf 100% zekerheid hebben.

Laatst bewerkt:
toch nog een vraag pasja,

ik heb er gisteren een home versie op gezet met een originele cd echter zonder certificaat van echtheid.krijg hem dus niet ge-activeerd.als ik het hierboven aangeboden koop,kan ik dan als ik een andere produktkey krijg deze gewoon invoeren in de versie die er nu opstaat?

als je windows-versie éénmaal ge-activeerd is en iemand anders gebruikt ook dezelfde produktkey kan dan je versie ook weer ge-deactiveerd worden of blijft die activatie altijd geldig.

Ja, die blijft gewoon werken, maar hoe het zit met toekomstige updates weet ik niet.
Dus als je echt geen geld wilt uitgeven voor een gloednieuwe key, of het op een andere manier zoals eerder beschreven wilt doen, dan kan je xp op nog een pc zetten, maar nogmaals, ik denk dat je dan wel vraagt om problemen met toekomstige updates...

Casper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan