windows xp in het nederlands?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsboerke

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
beste
is dit mogelijk wij hebben een dell laptop met daar op een windows xp maar die staat in het engels graag zouden wij deze in het nederlands plaatsen is dat mogelijk

mvg

wij hebben een dell laptop met daar op een windows xp maar die staat in het engels graag zouden wij deze in het nederlands plaatsen is dat mogelijk

Bij het installeren van Windows krijg je de keus in de beschikbare talen. Daarbij ook de mededeling, dat die keus achteraf niet gewijzigd kan worden ......
Wél is het mogelijk om een complete recovery te doen. Afhankelijk van merk en type heb je bij de laptop extra cd's gekregen (of aan moeten maken), of de recovery staat op een tweede partitie van de harde schijf van de laptop.
Op dat moment kies je opnieuw voor de taal.

Is dat zo?
Tot zo ver ik weet koop je een OS in een bepaalde versie/taal en heb je niet tijdens de installatie de keuze om een andere taal te kiezen.
Zo heb ik op mijn oude PC XP NL staan en kan ik echt niet uit een andere taal kiezen tijdens installatie.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Je kan tijdens de installatie wel land/taal instellingen opgeven maar die bepalen niet de taal van de interface.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Bepaalde laptop-merken (Packard-Hell o.a.) bieden inderdaad de optie van taalkeuze, meestal trouwens tussen NL en Fr. i.v.m . onze Belgische vrienden.

Voor zover mij bekend geldt dit niet voor Dell: bij je bestelling kun je de gewenste taal van het OS opgeven, daar is later niets meer aan te veranderen.

Tenzij je overstapt naar Win 7 Ultimate, daarbij kun je tussen 34 talen kiezen !

Dus hoe @Teugem aan die wijsheid komt.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan