Windows Xp instalatie probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter acci
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acci

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Hallo, allemaal

Ik ben nieuwe hier.
Ik heb een vraag kijk ik heb net mijn nieuwe pc gebouwt met een budget van 200euro
Parked Bell kast
Pentium 4 2.6ghz
256mb drr1
128mb geforce fx 5200
en moederbord met geluid erop
40gb hd(ruim genoeg voor mij ik gebruik op deze amper de helft en is ook 40gb)

nu heb ik alles aangesloten en zo doe ik de pc stop ik windows xp cd erin alles gaat goed
''dacht ik'' ik moes de hd formateren ik formateer hem met ntfs ik ga verder computer start opnieuw op en toen ging ik xp instaleren en dan kom ik bij partie selecteren druk ik op de enigste partie die er is en dan ga ik verder en dan druk ik no changes en dan verder dan gaat hij hem instaleren en dan is alles klaar start de pc opnieuw op komt hetzelfde weer en dat de hele dag door en als ik hetze;fde doe en dan heel snel cd eruit haal (dus hij start op zonder cd) dan blijft mijn pc haaken bij dat beeld waar links boven een streepje knippert en jah ik heb mijn hd als master ingesteld ik ben echt ten einde raad enigste wat ik wil met deze pc is beetje soepel conter-strike spelen

counter-strike systeemeisen:
Aanbevolen:
pentium 3 ...nog wat
128mb werkgeheugen
32mb videokaart
geluid
muis-toetsenbord

Is dit teveelgevraagd ofzo word helemaal ziek
alvast bedankt voor jullie reactie:thumb:

Hey,
Je moet goed opletten met het aansluiten van jouw hard-disk en cd speler
Let op dat idd de hard-disk op Master staat.
Sluit de hard-disk op primary IDE aan op het moederbord.
De cd-speler moet op secundary IDE aangesloten zijn. Dus 2 kabels nodig :rolleyes:
Beide moeten ingesteld worden met de jumpers als primary.

In de BIOS met je instellen dat de hard-disk de 1e prioriteit heeft in de "boot order" (opstart volgorde). De cd-rom moet op de 2e plaats staan.
-- Je komt in de BIOS door als de pc opstart, [DELETE] in te drukken op je toetsenbord.

Probeer setup dan nogmaals te starten, en kijken of het nu wel werkt.

Succes,
Mathijs

??

IK begrijp het niet helemaal ik heb 1 zo een kabel die is wit die gaat naar mijn cd speler (staat op master)en dvd brander (staat op slave) en die 2e kabel is blauw gaat naar mijn harddisk en mijn harddsik staat op master

Ok, is goed zo..
Maar opletten dat de blauwe kant ingeplugt zit op jouw moederbord. Natuurlijk in de bauwe sleuf...

Zet dan de BIOS goed. Dat staat ook in mijn vorige uitleg.

Succes,
Mathijs

Hd

Eeey hier heb je een foto van mijn harddisk
pvrharddrivevb8.png

jumper

ps ik heb niet de orginele jumper van seagate maar van westerndigital hd gepakt en hier in gedaan ik hoop niet dat het daar aan licht

Gekeken

Hallo ik heb net alles na gekeken en alls klopte kwa jumpers en draden binenn dus ik deed de compiter aan en kreeg een melding dat de kast open is gedaan en dat er iets niet gevonden was ik doe de kast weer open alles weer na gekenen ging naar de BIOS en zag dit er staan Primerie IDE Master IDE-Sata....(harddisk)
Primerie IDE Slave not installed(dat was enigste wat kon)
Secundairi IDE Master cd-speler
Secundairi IDE Master dvd-speler

die ben ik gaan instelen
en toen ben ik windows gaan instaleren (opnieuw) moest ik weer de hd formateren heb ik gedaan windows werd geinstaleerd en toen starte hij opnieuw op kreeg ik deze fout melding unable find boot.ini c;/windows of iets dergelijk en toen weer opnieuw gedaan kreeg ik deze foutmelding A disk read error ocurred
ben nu echt ten einde raad alstublieft iemand HELP MIJ:( :( :(

Hoi !

Blijkbaar heb je een sata-HDD ?

Dat had je zeker even vergeten te melden ?

Dan moet je wel de Sata-drivers installeren !

Kopieeren van de CD bij je mobo naar een floppy, en bij het begin van de installatie op F6 trommelen !

Heb je de CD niet, dan ga je naar de site van de fabrikant van je mobo en download daar de juiste drivers !

Succes,

Harry.

hoe

Kan je mij messcvhien vertellen ho ik dat moet doen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan