Windows XP instaleeren op een sata harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

oane582

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
37
Hallo,

ik heb een vraag ik wil graag windows xp instaleeren op mijn pc aleen het probleem is dat dat dus net niet wil ik denk zelf dat het aan mijn sata harde schijf ligt want heb al effe op het web gezocht en daar zeggen ze dat xp niet altijd op een sata schijf kunt zetten en dat je dan sata drivers moet hebben en die kan ik niet vinden op de site van ATI en ook al kon ik ze wel vinden dan wou het nog niet want ik heb geen diskette station in mijn pc

nog wat info over mijn pc
fabrikant: acer
type: e560
chipset: ATI Radeon Express 200

kan iemand mij astublieft helpen

GR. Dennis
 
XP install op sata

U heeft het al geprobeerd om XP op die computer met Uw sata hardeschijf te installeren.
Of.....???

Met vriendelijke groeten,
Mickey:)
 
xp op sata schijf

Beste Mickey

ja dat heb ik al geprobeert zon 5 á 6 keer maar elke keer al ik de bestanden van xp heb gekopieeerd dan gaat de pc op nieuw opstarten en geeft hij een fout aan zo iets als a missing hal.dll of ongeldig boot.ini of NTRLD is fout gaa zo maar door en het ligt ook niet aan de cd want heb twee verschilende cd's gebruikt en met allebij de zelfde fouten na het opnieuw opstarten

GR. Dennis
(P.S. bedankt voor de snelle reactie)
 
Normaal gesproken kun je xp gewoon installeren, als je sata drivers nodig hebt zul je weten wat voor merk moederbord er in de pc zit.
Drivers van je pc kun je downloaden bij ACER
Gegevens over de hardware kun je bekijken met EVEREST
 
Xp

Het spijt me maar ik denk toch dat die cd's kapot zijn, ik heb het ook gehad met drie cd's.
Drie cd's van mij waren kapot en de vierde deed het.

- Zijn de Windows cd's wel legaal of niet.
- Probeer het eens met een boot cd, http://www.ultimatebootcd.com/ (Met Fdisk)

Met vriendelijke groet,
Mickey:)
 
xp op sata schijf

Beste mensen,

ik weet verder wel welke chipset ik heb maar ik kan aleen geen sata drivers vinden die ik in de instalatie van win xp moet uitvoeren ik heb al op de site van ATI gezocht maar kon daar niks op vinden nogmaals mijn chipset in ATI Radeon Express 200 ik weet ook niet over er uberhaupt wel drivers voor zijn en je moet ook van een diskette station af halen ik de instaltie van vista ik heb geleezen dat er een oplossing voor is maar ik weet niet wat dan die oplossing is

GR.Dennis
 
Normaal gesproken kun je xp gewoon installeren, als je sata drivers nodig hebt zul je weten wat voor merk moederbord er in de pc zit.
Drivers van je pc kun je downloaden bij ACER
Gegevens over de hardware kun je bekijken met EVEREST

Scan eens met everest wat voor merk moederbord er gemonteerd is in je pc.
Dan kun je de sata drivers op de site van de fabrikant downloaden hiervan.
 
Laatst bewerkt:
hier is wat info over mijn moederbord

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant Acer
Product E415SM
Versie 1.0
Serienummer APF6/AST660/ASE560
 
xp install

Als U nu een naar de bios gaat en de default settings knop indrukt en dan opslaan.
Probeer het dan nog eens met die cd. Dat moest ik doen bij mijn aspireSa90
 
ik heb het geprobeert maar het wil niet en ik heb ook geen cd bij mijn pc gekreegen

GR.Dennis
 
xp install

Dus U heeft geen Windows cd bij Uw pc, (Normaal als een besturingssysteem op een pc zit moet diegene een recovery cd maken)
Heeft U die niet gemaakt?
Dan kan ik U helaas niet helpen of U moet een cd hebben.:thumb:

Toen U die Acer pc kocht heeft U daar verder niks aan veranderd (iets ingebouwd).
(Gek dat dat van de bios niet lukt.)
 
windows xp instal

ooh jaa ik heb er wel een recovery cd bij maar die moest ik zelf branden dus ik dacht dat je daar niks mee kon allen daar staat een recovery o/p van windows vista en ik wil windows xp or graag op hebben

GR.Dennis
 
ooh jaa ik heb er wel een recovery cd bij maar die moest ik zelf branden dus ik dacht dat je daar niks mee kon allen daar staat een recovery o/p van windows vista en ik wil windows xp or graag op hebben

GR.Dennis


Kun je dus alleen vista mee herstellen.
 
jaa ik kan met die cd aleen vista herstellen en die link is voor de e500 en ik heb de e560
 
drivers nodig

beste mensen

ik heb een diskette stasion geregeld dus dan kan ik nu de drivers laden in de instalatie aleen ik kan nog geen drivers vinden van mijn moederbord zou iemand weeten waar ik dat vandaan kan halen

GR.Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan