Windows xp instaleren nog 37 min tegaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

PasAppie

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
99
Hoi,
Ik heb een vraag, ik probeer windows xp te installeren maar als hij nog ongeveer 37 min te gaan heeft, bij het installeren van de aparaten loopt hij vast! ik heb al meerdere versies van windows geprobeert maar hij komt er niet door heen ik heb een
Gigabyte GA-EP35-DS3R/DS3 moederbord
Gigabyte GV-NX85T512HP Videokaart
Dual 2 core E8400
Maxtor 160gb harddisk (master op ide)
samsung cd/dvd brander (slave op ide)
2 x 1 gb Geil geheugen banks op 533 mhz
450 watt voeding
wie heeft er een idee
p.s. ik heb ook al tijdens de aparaten installeren rondjes gedraaid met de muis geen s6
 
Wat was / is de beginsituatie:
1. schijf met Windows erop?
2. lege schijf ?
3. lege en geformatteerde schijf?
 
Hoi,
Bedankt voor je snelle reactie
ik had in mijn oude computer 2 hardeschijven zitten de een 120 gb met windows en de ander een 160 gb voor backups
nu heb ik een nieuwe case gekocht de apevia x-plore
met een voeding van 450 watt
geheugen 2 x 1gb van geil op 533mhz
een moederbord van gigabyte ga-ep35-ds3r en nu zie ik bij de specificatie staan
Geheugen
max. 8192mb
type sdram-ddr2
sloten 4 x ddr2
standaarden ddr2-667,ddr2-800,ddr21066
mijn geheugen is denk ik ddr2-533 of niet? kan dit de oorzaak wezen?
en ik heb een videokaart van gigabyte gv-nx85t512hp
Ik heb alles zelf opgebouwd de hardeschijf erin en via cd/dvd starten in de setup van windows de 160 gb hardeschijf geformateerd en windows laten instaleren nu blijft hij hangen als hij zegt de instalallatie duurt nog circa: 37 min je ziet eronder een balkje met apparaten installeren deze komt tot bijna de helft:(
 
Dan wordt het een lastige, bij zelfbouw kan het aan zo allemachtig veel zaken liggen. Het was trouwens handig als je die informatie vooraf had gegeven......
Ik zou beginnen met een kaal moederbord: alle kaarten eruit, usb sticks eruit, printer en scanner eruit en dan zo kaal mogelijk proberen Windows te installeren.
 
hoi Pasja
ik kan mijn videokaart er niet uithalen want ik heb geen vga onboard op het moederbord ook het geheugen kan ik er niet uithalen begint hij te piepen.
ik heb het ook geprobeerd met alleen mijn keyboard (omdat ik anders niet op een toets kan drukken om te starten vanaf de cd) voor de rest niks aangesloten maar hij blijft hangen:(
 
ja het kan inderdaad aan zoveel liggen wanneer xp niet wil installeren...

Mijn eerste gedacht was toch dat het aan het geheugen zou kunnen liggen...
Ik zou eerst eens testen of je ubuntu linux (live cd)wel kan draaien...

wanneer dat wel lukt denk ik dat het misschien wel aan je installatie-cd van windows xp zou kunnen liggen.

Op die live-cd van ubuntu linux staat dan ook direct memtest waarmee je het geheugen kan testen :thumb:
 
ik ben Ubuntu aan het downloaden duurt nog 23 min :confused: zodra hij is gedownload ga ik het proberen en geef ik een reactie bedankt voor je advies:)
 
Hey

Bedankt mensen ik heb het voor elkaar ben naar de winkel gereden die mij het moederbord en de videokaart hadden verkocht. Het geheugen had ik via alternate besteld wat achteraf niet goed was, het was 2gb op 533 mhz mijn moederbord begon pas bij de 667 mhz Toch gaf windows dit bij de installatie niet weer en geloof me ik heb het wel 40 x geprobeerd nu er een 2 gb met 800 mhz inzit werkt de computer weer als een tierelier! jelpot ik ga ubuntu zeker proberen maar nu nog ff lekker vertrouwd op XP door nogmaals heel erg bedankt allemaal voor de reactie's :thumb::thumb:
 
goed dat je het opgelost hebt :thumb:

je hoeft van mij ubuntu niet te proberen hoor ;)

maar het kan altijd een goede oplossing zijn moest je windows niet meer draaien, dan je gewoon even die cd insteken en je kan direct op linux beginnen :D
 
ben heel erg met besturing systemen bezig en wil zeker ubuntu proberen sterker nog ik ga hem er nu opzetten kijken of ik nog op internet kan:) bedankt jelpot:)
 
ben heel erg met besturing systemen bezig en wil zeker ubuntu proberen sterker nog ik ga hem er nu opzetten kijken of ik nog op internet kan:) bedankt jelpot:)

je kan er al mee op het internet als je gewoon je live-cd draait :D
je moet het dan zelfs nog niet installeren ;)

maar als je ubuntu linux installeert loopt het allemaal wel wat vlotter...
 
Hey,

Jelpot ik heb unbuntu draaien het is nog even wennen:shocked:, gelukkig heb ik tijdens het opstarten de keuze tussen Ubuntu en Xp. Er is veel over Ubuntu te vinden op internet en ook de hulp is zeer goed op de forums en live chat! Bedankt!:thumb: voor de goede tip:thumb:
 
moest je nog geen wine draaien, dat is voor die windows programma's ook draaiende te krijgen, probeer dat ook eens en je gaat al veel meer genieten van ubuntu :thumb:
 
Oke doe ik bedankt!!:thumb:

wel nog eens graag gedaan ;)

ik denk dat ik binnenkort ubuntu ook permantent ga installeren op mijn laptop, dus goed advies is voor mij ook welkom :D
bevalt ubuntu je nu al zo'n beetje tot nu toe?
 
Ubuntu

ga naar system>administration>software sources: daar aanvinken wat je wilt, al zeker de eerste vier van het tabblad Ubuntu Software, anders ga je sommige programmas in synaptic niet vinden.

om iets te installeren: ga naar system>administration>synaptic
dat zijn programmas die in je sources list staan, als je je meer gaat bezighouden met linux ga je dat allemaal leren, maar het begin is het moeilijkste en daarmee dat ik dat nu ff meegeef :)
effectjes (zoals 3D cube) heb je compiz voor nodig in de 8.04 zit dat ingebouwd enkel nog simple ccsm installeren (zo iets doe je dus via de synaptic packet manager)
drop down terminal, ongelooflijk handig als je de terminal (aka cmd) veel gebruikt, zoek naar yakuake in synaptic.
gstreamer moet je ook maar is naar zoeken in de synaptic dat zijn codecs.
openoffice: goed alternatief voor office, kan ook opslagen als .doc
wine is reeds aangehaald
ntfs configuration tool: zo kan je op je ubuntu toch in je xp bestandjes bladeren bij een dualboot
vervanger voor msn is pidgin: eentje dat meer op msn trekt is amsn, maar deze moet je dan nog downloaden via synaptic

Gwn dagelijks mee werken dan wordt alles gemakkelijker en duidelijker, het is wennen maar laat je niet kennen en gwn even doorzetten, er zijn er veel die afhaken omdatr ze het te "moeilijk" vinden, het is niet moeilijk het is anders. Het kan schoonheid uitstralen op een minder goede pc, bij windows is dit moeilijk te bereiken en al zeker niet tegen de low cost waarbij ubuntu het kan, nl € 0.00. Dit brengt me bij de mogelijke kosten van Ubuntu Om de betere windows programmas te draaien is er natuurlijk crossover of cedega of dergelijke, maar deze zijn itt tot wine betalend, maar meestal zijn er goede gratis alternatieven te vinden.
Schoonheid voor ubuntu zoeken we op www.gnome-look.org

Dan nog even wat info
je draait gnome ander ubuntu
je hebt nautilus (in windows is dit explorer)
probeer nooit eerst een linux te installeren en dan een windows daar komen problemen van, je kan beter eerst windows installeren en dan linux zo heeft linux de grub (mbr) in handen :)

als er nog vragen zijn stel ze maar, de ubuntu communty is groot en behulpzaam, op dees forum zijn we dan ook te vinden onder besturingsystemen>linux/freeBSD
Succes met ubuntu :thumb:
 
opgelost!

Hey

Bedankt mensen ik heb het voor elkaar ben naar de winkel gereden die mij het moederbord en de videokaart hadden verkocht. Het geheugen had ik via alternate besteld wat achteraf niet goed was, het was 2gb op 533 mhz mijn moederbord begon pas bij de 667 mhz Toch gaf windows dit bij de installatie niet weer en geloof me ik heb het wel 40 x geprobeerd nu er een 2 gb met 800 mhz inzit werkt de computer weer als een tierelier!
Nogmaals heel erg bedankt allemaal voor de reactie's

Probleem is opgelost er mag een slotje op!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
hoeft geen slotje op ;)

je hoeft gewoon op opgelost te klikken :thumb:
en ja, graag gedaan van mijn kant voor je reacties :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan