Windows XP installatie lukt niet, help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter daan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is niet goed.
Je zal dan toch op 1 of andere manier met de CD van Dell het aan de praat zien te krijgen.
En het is een S-ATA schijf ,die hang je ook niet zo gauw bij een ander er in om hem in NTFS te formateren want dat is wel nodig.
Als er nog en XP Cd in huis is zou dat wel kunnen,maar dan zit je weer met het probleem dat je de driver voor S-ATA moet hebben,en of dat op een Cd zetten vanaf de DELL cd gaat weet ik niet.

de andere partities zijn ntfs
fdisk ziet deze toch niet, dus hij zal ze ook niet kunnen verwijderen

Helaas werkt dit programma alleen onder windows......

Zijn er nog andere ideeen?

Via de site van Dell heb ik een driver kunnen downloaden voor de SATA-schijf die in deze computer zit.

Volgens de beschrijving moet hij werken met de Setup van Windows XP, echter 1 klein dingetje.......het MOET met diskette. Ik heb het geprobeerd met een USB-stick, maar dat wordt niet ondersteund tijdens deze stap van de setup-procedure.

Ik ga straks een losse diskettedrive kopen en hoop dat het mij dan gaat lukken. Gelukkig is het een koopzondag hier

Mochten er nog suggesties zijn, altijd welkom!!
Ook als mensen dezelfde ervaringen hebben, ik zie graag hoe het verder gaat...

Ik vind het wel een beetje belachelijk van Dell dat zij hun restore CD niet geschikt maken voor de SATA-schijf die er in zit.......

Ik houd jullie op de hoogte.....

Diskette drive gekocht, aangesloten, en speciale disk (via Dell-site gemaakt) er in gedaan.

Harde schrijf wordt nu wel ondersteund, bezig met formatteren via Windows Setup.

Ik houd jullie op de hoogte over de verdere voortgang.....

Installatie Win Xp leek vlekkeloos te verlopen.....maar achteraf dus niet.

ik krijg nu een STOP-fout

****STOP: 0x0000007b (0xf7c8563c, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Vanuit de recoveryconsole van Winxp Setup (opgestart vanaf CD) chkdsk uitgevoerd en fixmbr uitgevoerd, maar helaas geen succes.

Wie weet raad?

daan zei:
Installatie Win Xp leek vlekkeloos te verlopen.....maar achteraf dus niet.

ik krijg nu een STOP-fout

****STOP: 0x0000007b (0xf7c8563c, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Vanuit de recoveryconsole van Winxp Setup (opgestart vanaf CD) chkdsk uitgevoerd en fixmbr uitgevoerd, maar helaas geen succes.

Wie weet raad?

MS misschien
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103

Na fixmbr en chkdsk/p heb ik nogmaals windows geïnstalleerd, met natuurlijk de diskette voor de SATA-drivers.

Hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Groet

Daan

Hahaha.....

Was ik het maar zelf geweest.....de pc is van een collega die nog erg weinig verstand van Internet en PC's heeft.

Dus ik heb hem even meegenomen om hem bij mij thuis op te lappen.

Normaalgesproken is een installatie van Windows geen probleem, maar dit was een rampenmachine.......

Maar uiteindelijk is het opgelost.

Nogmaals (ook namens mijn collega) bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan