Windows XP installatie wil maar niet lukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
74
Hallo,

ik heb onlangs mijn pc geformatteerd, en daarna windows XP home edition er opnieuw proberen opzetten.
Tijdens deze installatie kreeg ik telkens volgend probleem: tijdens het kopieren van setupbestanden van de windows cd naar de harde schijf verschijnt geregeld de melding dat een bepaald bestand (.dll of .sys bestanden) niet gevonden wordt op de CD rom. Ik heb dan de keuze tussen "opnieuw proberen", "negeren" en "installatie afbreken". Soms lukt het wel wanneer ik op opnieuw proberen klik (en eerst de cd even eruithaal), maar meestal heb ik geen andere keuze dan het bestand over te slaan.

Het gevolg daarvan is dat mijn XP niet correct geinstalleerd is. Ik krijg foutmeldingen enz. Wanneer ik XP dan opnieuw installeer heb ik dezelfde problemen, het zijn echter totaal andere bestanden die dan opeens niet op de CD ROM gevonden worden!?!?

Ik word hier echt moedeloos van. Het ligt alleszins niet aan de CD ROM of de CD lezer, want die heb ik beiden al vervangen zonder resultaat.

Mijn Windows XP Home Edition CD is een originele versie, zonder enige beschadigingen op de cd.

Wie kan mij helpen???
 
Waarschijnlijk heb je last van Brak geheugen.

Zitten er meerdere geheugen latjes in,probeer het eens met 1,lukt dat niet dan met de andere
 
Inderdaad grote kans dat het aan het intern geheugen ligt.

Heb vorige week hetzelfde meegemaakt op een pc die ik moest installeren, daar het een tweedehands gekochte (Pentium4) computer was. Zelfde problemen als die jij hebt tijdens het installeren van WindowsXP. Toch kreeg ik op een gegeven moment met moeite XP geinstalleerd en de volgende problemen die toen opdoken, waren o.a het niet kunnen uitvoeren Service Pack2 voor XP. Halverwege het uitpakken steeds de fout dat het bestand beschadigd zou zijn, was dus echt niet het geval was.

In deze pc zat 2x 256mb DDR geheugen. De één was van het PC2100-type en de ander van het PC3200-type. Deze heb ik laten omruilen in de winkel voor nog een PC2100-type en toen werkte alles wel weer perfect.
 
windows xp installatie wil niet lukken

waarschijnlijk cd een beetje vuil .
Als reinigen niet helpt instaleer vanuit je brander deze draait op een lagere snelheid
dit heeft bij mij goed geholpen.
 
Het installeren vanaf de brander maakte geen verschil.

Ik heb twee latjes RAM geheugen van 128MB elk erin steken. Ik heb deze twee eruit gehaald en latje van 128MB van een andere pc erin gestoken. Tijdens het kopieren van de bestanden deze keer geen foutmeldingen!

MAAR

in de eindfase van de installatie (nog 7 minuten te gaan), het opslaan van de onderdelen in het register, verdwijnt het scherm opeens en staan er verschillende blauwe banden verticaal naast mekaar. Dit scherm blijft er staan, ik kan niets anders doen. De PC blijft dus hangen. Ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd zonder enig succes.

Ik heb op het internet wat zitten zoeken, maar vind geen oplossing. Ik heb de PCI sloten leeggemaakt, een andere HD geprobeerd, steeds met hetzelfde probleem...
De videokaart kan ik niet vervangen, deze zit namelijk ingebouwd in het moederbord (zo lijkt mij).

Kan het iets te maken hebben met master/slave settings ofzo? Hier ken ik wel echt niets van.

Ik begin radeloos te worden...
 
Installeren met Moederbord>Videokaart>1 Cd of DVD speler>1 geheugen latje>1 Hardeschijf>en de XP cd(neem aan orgineel en schoon)
Geen internet aansluiting.

Dus verder ook alle rand apparatuur er af,en van het Moederbord af.

Van Cdrom opstarten is je bekent neem ik aan.
En zet in de Bios de Default settings aan.

Probeer dit dan maar eens.
 
Is de i386 map naar de hardeschijf kopiëren en van daaruit installeren misschien een idee?

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan