Windows XP installeren duurt meer dan 7 uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greenman26

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Als ik windows xp probeer te installeren duurt dat al minsten 7 uurtjes, iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? ik heb een 1400+ processor en 256 ddr geheugen, plus samenwerkend moederbord, en heb zogezegd geen flauw idee wat het probleem zou kunnen zijn.

alvast bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Geef eens wat meer info over de rest van je pc.
7 uur is wel heel erg lang.:8-0:

je bent vergeten om smartdrive te gebruiken.
oud dos proggie,
te vinden onder de naam smartdrv.exe
bij het installeren geeft xp dat ook aan, kan geen smartdrive vinden.
zal het bestandje bijvoegen als dat kan/mag

suc 6 Ruud

Bijlagen

Bedankt voor het welkom
ja 7 uur is zeker dramatisch lang

ik heb een moederbord van shuttle, socket a logischerwijs met een 1400 athlon processor en 1 bankje 256 ddr ram geheugen, verder een samsung 80 gig hd, waar ik dus windows xp op wil instaleren, er zijn nog geen partities op aangemaakt, en dan nog een 52 speed cdrom speler, deze heb ik normaal nooit geinstalleerd, maar om een vreemde reden kan ik vanuit mijn brander die er wel normaal inzit niet booten. verder zit er een 100 mbit netwerkkaartje in en een asus 64 mb agp videokaartje. de voeding voor al dit spul is 230 watt, vroeg me trouwens al af of dat een beetje voldoende is en waarneer je 300w of meer voeding nodig had.

bij voorbaat dank

Je start op vanaf de WinXP cd-rom?
Of vanaf een Win98(se) opstartfloppy?
Gezien het antwoord van gamemaster111.

PS 230 Watt voeding is wel wat licht voor jou systeem.

aangezien je met een kale schijf begint, opstarten met diskette, smartdrv activeren en daarna pas gaan installeren, dan gaat de installatie normaal

ik boot vanaf de windows xp cd, en dus zonder windows 98 diskette, ik dacht dat dat niet meer nodig was onder xp, omdat die zelf al kan formateren en dergelijke. wat is smartdrive voor een progje dan?

bedankt voor de hulp in ieder geval.

dat proggie zorgt ervoor dat de installatie geen 7 uur, maar ongeveer 30 a 45 min duurt, afhankelijk van je systeem.
dus opstarten met opstartdiskette, dan de diskette erin waarop je smartdrv hebt staan, dan smartdrv intikken.
je ziet niets gebeuren, maar smartdrv is dan wel geactiveerd, en dan de gewone installatieprocedure volgen.
Als je smartdrv niet hebt geactiveerd geeft xp dat aan, goed lezen dus!!

suc6 Ruud

heb al wat anders ontdekt, zat geen ata 80 polige ide kabel in de verpakking, en nu had ik een 40 polige ide kabel gebruikt, maar dat kan ook een conflict geven.

bedankt voor alle hulp

Hallo Greenman26.

Daar zou het grote verschil wel eens in kunnen zitten. Want zonder 80 aderige ide kabel, wordt de harddisk met ATA33 aangestuurd.
Voor de gegevensoverdracht van en naar de harddisk, doet hij er tenopzichte van ATA100 dan al 3 keer langer over.
Maar dit verklaard nog niet helemaal de 7 uur die jij aangeeft. Dan zou er in de configuratie nog iets niet helemaal in orde moeten zijn.

Groetjes Erik Rothuis

Met een ATA33 kabel duurt het installeren ook hoogstens een uur. En smartdrv gebruiken om XP te installeren (?), staat de tijd stil bij MS? Oude DOS grappen zijn niet meer nodig ;)

Ben benieuwd waar het probleem zit.

Hallo caveman.

Ja daar heb ik ook nog nooit van gehoord hoor, smartdrv gebruiken om xp te instaleren.

Vind het af en toe wel weer eens leuk om in dos te prutsen, maar dat gaat me te ver.

Ja ja ik kom ook nog uit de generatie van windows 3.0, vandaar. lol

Groetjes Erik Rothuis

Als je het op de ouderwetse manier wilt doen dus met diskette is het verstandiger smartdrv te laden om het sneller te laten gaan. Als je opstart met cd wordt smartdriv automatisch geladen

Ik ben licht ontsteld...

Maar Greenman26 gebruikte de cd al, wat kan er dan mis zijn?

Het probleem is opgelost, het probleem was uiteindelijk een kapot netwerk kaartje die helaas niet kapot genoeg was om helemaal niks te doen.

Bedankt voor iedereen zijn hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan