windows xp installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo allemaal!
Ik heb een probleem.
Ik wil windows xp op een externe/portable (medion drive-n-go) harde schijf installeren (omdat ik er onder andere daarvoor een heb gekocht) maar dat lukt niet...
Er komt een error te staan dat ie het niet op de harde schijf kan installeren.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Alvast bedankt.

Re:

Waarom op een harde schijf.... als je deze hier op installeert en op meerdere computers wil gebruiken loop je toch tegen driver problemen en toewijzingen aan.

Je hebt op nieuwsgroepen vaak wel Lite CD's die windows in uitgeklede vorm via de CD rom opstarten.

Misschien de reden dat je dit wilt doen uitleggen, zodat er mee gedacht kan worden?

Waarom op een harde schijf.... als je deze hier op installeert en op meerdere computers wil gebruiken loop je toch tegen driver problemen en toewijzingen aan.

Je hebt op nieuwsgroepen vaak wel Lite CD's die windows in uitgeklede vorm via de CD rom opstarten.

Misschien de reden dat je dit wilt doen uitleggen, zodat er mee gedacht kan worden?

Ik wil hem niet voor meerdere computers gebruiken, ik wil hem voor m'n oude pc gebruiken omdat ie een hele kleine harde schijf heeft. Ik ben ook nog niet van plan om die harde schijf voor meerdere computers te gebruiken. Eingenlijk is ie gewoon bedoeld om bestanden + windows op te zetten. (maar een interne schijf was geen optie omdat ik dan met kabels ect. zit dat ik dat er ook allemaal nog bij moest kopen)

ben ook wel eens bezig geweest met booten vanaf usb.
maar kan me herineren dat het FAT moest zijn en volgens mij ook nog FAT16 ook.

hoe de hdd geformateerd?

Je kunt Windows niet op een externe harde schijf installeren en van daaruit laten draaien.
Daarbij als je een echt oude pc hebt met zo'n kleine schijf dan is die waarschijnlijk nog bedoeld voor Win 95 of 98,dat moederbord e/o BIOS ondersteunt waarschijnlijk ook niet een veel grotere schijf.

Laatst bewerkt:
Je kunt Windows niet op een externe harde schijf installeren en van daaruit laten draaien.
Daarbij als je een echt oude pc hebt met zo'n kleine schijf dan is die waarschijnlijk nog bedoeld voor Win 95 of 98,dat moederbord e/o BIOS ondersteunt waarschijnlijk ook niet een veel grotere schijf.

Ik heb nu ook windows XP erop staan, maar windows begint steeds te zeuren dat er onvoldoende schijfruimte is. Kan ik dan misschien voor de updates een andere locatie opgeven ofzo dat ik ze niet op de windows schijf hoef op te slaan? Of kan ik misschien via een andere XP computer het installeren op de externe harde schijf?

Updates worden geïntegreerd in het besturingssysteem,dus die kun je niet ergens anders opslaan.Je kunt wel naderhand de update-installatiebestanden verwijderen en een grondige schijfopruiming doen (b.v. alle herstelpunten verwijderen behalve de laatste met windows schijfopruiming) Download anders ook Ccleaner die nog wat meer kan verwijderen(oude logbestanden,dumpfiles enz.)

Ik heb nu een site gevonden met een mogelijke oplossing, maar ik moet dus nu een .in_ bestand omzetten in een .inf bestand hoe moet ik dit doen? (site: klik)
En CCleaner ken ik, maar dat verwijderde niet genoeg (samen met schijfopruiming...)

Ja,die site ken ik via een tip van een andere HelpMij'er maar daar ga ik me nu echt niet aan begeven dat is een experiment waarvan je het einde niet kunt overzien,dat is iets voor een winteravond of een regenachtige dag i.c.m. een oude pc.Ik geef geen adviezen over dingen voordat ik ze zelf uitgeprobeerd heb.De SDK-kit kun je dowloaden bij Microsoft.
Succes.

Ik heb er al een beetje naar gezocht op google, maar iedereen zegt dat die download niet meer beschikbaar is. Is er nog een andere manier? (of heb je misschien een link naar de SDK-kit download site?)

Dat SDK-Kit hoeft niet meer, ik heb al een vervanger gevonden. (Total Commander)
Dus ik ga nog even verder expirimenteren.

Je kan wel op de externe HDD installeren, gewoon de windows op de oude HDD en alle appl op de nieuwe externe

Ja, ik weet toevallig ook dat de gehele map mijn documenten kunt verplaatsen naar een andere plek of schijf, dus dat ga ik ook doen.
En ik was toen al een beetje bezig om de applicaties op de externe schijf te zetten...

xp installeren op externe hdd

het kan wel mits je pc opstarten van usb ondersteund, maar.......

aantal dingen moeten wel aanwezig zijn anders werkt het echt niet lekker.

1: Minstens usb 2.0 liefst 3.0
2: je bios moet usb opstarten ondersteunen.
3: zorg voor voldoende ram geheugen op je pc 9 minimaal 2 gb liefst 4

en gebruik xp pro sp3 anders werkt dit echt niet lekker.

ook belangrijk de snelheid (rpm van externe schijf) moet hoog genoeg zijn dus geen 5200 rpm minstens 7200 leifst 10K

ik weet het heb dit zelf enkele weken geleden gedaan. als je dit allemaal hebt dan zou het voldoende moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan