Windows XP installeren met upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Berichten
261
Beste Helpmij'ers,

Het gaat in deze vraag niet hoe ik iets moet installeren maar of het legaal is.
(windows installeren kan ik wel, hier hoef ik echt geen uitleg over)

Ik heb een computer waar altijd een iligaal Windows XP op heeft gestaan, ik wil me leven betere :D. Ik wel legaal worden ;).
Ik kan via mijn werk (school) een upgrade krijgen van Windows XP PRO, voor niet veel geld.

Normaal gesproken installeer je eerst Windows 98 en voor je vervolgens een upgade uit naar XP home of PRO.
Dit lukt echter niet aangezien ik SATA schijven heb, de installatie van Windows 98 kent geen SATA.

Volgende optie die ik probeerde is het gewoon installeren van Windows XP PRO...
echter lukt dit ook niet bij het invoeren van de serial krijg ik de meldig dat de serial niet geldig is, logisch ik heb een upgrade serial via mijn werk.

Dus de vraag is: Is het mogelijk om een iligale code in te voeren bij installatie en later, de code te veranderen naar de upgradecode..... en is dit wel legaal?
 
Laatst bewerkt:
Je had de schijf al geformatteerd? Zo ja, das jammer. Zet idd je illegale xp er weer even op. Start daarna op vanaf de upgrade-cd en alles wijst zich verder vanzelf.

Wat je ook kunt proberen is het volgende:

De upgrade-cd erin en installeren maar. Als hij om een serial vraagt, niet invullen maar gewoon doorgaan. Als hij daarna klaar is met installeren. Begin je weer opnieuw met installeren, dus weer opstarten vanaf de upgrade-cd. Nu vul je wel je serial in en als het goed is pakt hij dan je serial wel.

Enne, xp kent ook geen SATA dus je zal een floppy of cd met de SATA-drivers klaar moeten houden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar de iligale versie is ook Windows XP PRO een upgraden naar Windows XP Pro, dat gaat niet.
(wel als je van home naar pro wil upgraden).

Windows XP kun je wel degelijk installeren met SATA schijven, je moet alleen SP2 hebben.

Dus de vraag is: kan ik later de serial wijzigen binnen de iligale Windows XP, zodat je een legale (upgrade) serial in kunt invoer?
En is dit legaal?

Daarnaast kun je Windows XP niet installeren zonder serial, dit is wel zo bij Vista en Windows 7!!!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan, maar daarvoor heb je wel een speciale programma nodig,, Ik kan het hier posten als dat niet verboden is ( keychanger )
 
Hoi !

Nozin, een illegale XP upgraden lukt prima !

Eerst de illegale XP installeren, gewoon met de key,zonder update's etc etc.

Dan de Legale XP-CD erin, kiezen voor; "upgrade" dan krijg je vanzelf de vraag om de key in te trommelen.

Nu trommel je de legale key in.....klaar !

Ik doe het al jaren zo, dus zeg niet dat het niet kan.

Betr. Sata-HDD's: als je in het bios de mogelijkheid hebt om te kiezen voor; "IDE-mode" kun je inderdaad XP installeren zonder extra drivers.
Heeft je mobo die keuze niet, zul je met Sata-drivers van floppy of USB-stick moeten werken.

Greetz,

Harry.
 
Tuurlijk kan je een iligale XP upgraden... ik zeg niet dat het helemaal niet kan.
Ik Upgrade al jaren van Windows XP Home naar Windows XP RRO.

Maar je kunt niet upgraden van Windows XP PRO naar Windows XP PRO (dezelfde versie).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog enkele vragen voor de ervaren upgraders.
1. Zoon heeft een oudere Dell desktop met XP Home, geen installatie CD. Als zijn HD overlijdt en vernieuwd moet worden, kan ik dan bij hem mijn (OEM?) installatie-CD met XP Home installeren die ik ooit bij mijn Fujitsu-Siemens laptop gekregen heb en dan zijn product-sticker invullen?
2. Kleinzoon heeft een Dell laptop met Engelse XP Pro, geen installatie CD. Als...enz kan ik dan een Nederlandse illegale XP Pro installeren en dan zijn product-sticker invullen? Krijg ik dan een nederlandstalige legale XP-Pro?
 
Hoi !

1. Je kunt met een OEM-CD van Fujitsu-Siemens XP installeren op een Dell PC, maar nooit en te nimmer aktiveren, ook niet per telefoon !
OEM-keys behoeven immers geen aktivatie via internet o.i.d.

2. Key is niet taal-afhankelijk, wel type-afhankelijk (een XP Pro key werkt nooit op een XP-Home installatie). Wat je wilt proberen kan wel, mits je een Dell-certificaat in de root van de C-schijf plaatst. Voor het juiste certificaat: just Google ! Vista-certificaat werkt ook.

Greetz.

Harry.
 
AD 1
OEM-keys behoeven immers geen aktivatie via internet o.i.d.
Aah!! :)Ik kon me inderdaad niet herinneren dat ik ooit had geactiveerd. Windows werkte en bleef werken.
Maarre.... de Windows-Fujitsu-OEM installeren en daarbij de (overigens uiteraard legale) Dell productkey inkloppen...gaat niet lukken? Ik vraag het hierom, waarschijnlijk is er wel iets van een recovery-partitie, maar als de HD echt kapot is, wat dan?
Ad 2 Aah!! (alweer) :)het is dus in principe mogelijk om m.b.v. de (uiteraard legale) engelse product key de nederlandstalige XP PRO op die (in China gekochte) laptop te krijgen. Wel zo makkelijk als ze weer aan de telefoon hangen met PC-problemen. Dat gaan we bekijken, bedankt.
 
Oke de enige oplossing is een keychanger, ik had gehoopt dat er een andere oplossing uit kwam.

Dit moet gaan werken.

Status vraag: Opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan