windows XP installeren op snelle computer, zonder CD en diskette drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,

Ik heb van iemand een computer gehad (een compaq) en die werkt in een engelstalig bedrijf, waar alle opslag via een server gaat. Vandaar dat er geen CD drive en een diskette drive in zit. Het probleem is het Engels van mijn moeder niet echt geweldig is en dat hij nogal traag is, door de software die erop staat. Verder zou ik graag gewoon een "schoon" besturingssysteem erop zetten. Maar nou is mijn vraag: kan ik via een USB stick van 1 GB windows installeren, of moet dat via een externe harde schijf die in DOS word ondersteund? Of zijn hier andere mogelijkheden voor??

Ik zou voor 1 of 2 tientjes gewoon een cdrom spelertje kopen en inbouwen, ben je van alle problemen af, ook straks voor installeren van andere software

Ja, zou kunnen alleen voor dat type Compaq (kan het zo snel even niet uit mijn hoofd zeggen) is dat heel duur (tussen 80 en 90 euro) dus een beetje proberen is een meer voor de hand liggende optie...:D

Daar zou ik dan wel wat meer over willen weten, lijkt me sterk namenlijk.

Wat is het type van die Compaq??

Volgens mij iets van Evo als dat bestaat. Zal zelf ook nog wel eens kijken, maar dat is mij verteld door de man van wie ik hem gehad heb.

Laat maar, probleem is al opgelost (dmv externe cd-speler).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan