Windows XP installeren zonder toetsenbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderwhite

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Hallo, ik heb mijn c-schijf geformatteerd. Nu wil ik echt windows xp installeren vanaf een cd, maar heb ik alleen een wireless toetsenbord (microsoft) die dus niet meer geinstalleerd is. Is het mogelijk om zonder toetsenbord dit voor elkaar te krijgen?

ps wanneer ik de pc opstart met windows cd laat mijn beeldscherm ook niet. Er zou toch "press any key to continue" ofzo moeten staan?

Vriendelijke groet, VdW

Hallo, ik heb mijn c-schijf geformatteerd. Nu wil ik echt windows xp installeren vanaf een cd, maar heb ik alleen een wireless toetsenbord (microsoft) die dus niet meer geinstalleerd is. Is het mogelijk om zonder toetsenbord dit voor elkaar te krijgen?

ps wanneer ik de pc opstart met windows cd laat mijn beeldscherm ook niet. Er zou toch "press any key to continue" ofzo moeten staan?

Vriendelijke groet, VdW

vanaf waneer je van de cd boot heb je al een toetsenbord nodig. Je kan Windows installeren met een draadloo toetsenbord. Bij mij lukt het nochtans ook. Probeer het eens met dat draadloos toetsenbord.

PS. een toetsenbord kost deze tijd niet veel meer.

Toetsenbord met usb dan even "Enable USB keyboard support" in de bios.
Controleer het even dan zou het moeten werken.

Toetsenbord met usb dan even "Enable USB keyboard support" in de bios.
Controleer het even dan zou het moeten werken.

Mijn monitor krijgt helemaal geen signaal wanneer ik hem opstart met de windows-cd erin. Dus kan ook niks intypen. Is dan het moederbord stuk? Ik probeer t vanavond allemaal nog wel even + alles op nieuw aanluiten. In ieder geval bedankt voor alle hulp alvast.

VdW

Doe eens een bios reset of kijk de connectors even na van je scherm.
Videokaart kan natuurlijk ook problemen even demonteren en de connector schoonmaken die in het slot valt.

Doe eens een bios reset of kijk de connectors even na van je scherm.
Videokaart kan natuurlijk ook problemen even demonteren en de connector schoonmaken die in het slot valt.

Bios reset gedaan, maar hij start nog niet normaal op. Beeldscherm blijft gewoon op standby dus die krijgt geen enkel seintje dat hij wat moet doen. Maar verder doet de pc ook weinig. Windows cd (van nieuwsroep afgehaald iso.bestand) zit er gewoon in. Maar wanneer ik m aanzet gaat er even een rood lichtje branden later niks meer. Alleen merk ik wel dat hij goed zijn best doet aangezien hij blijft zoemen. Normaal start ik hem op, zoemt hij even, en wordt daarna rustiger. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en mij misschien nog wat tips kan geven.

Je kunt het volgende nog proberen:
Koppel al je hardware los behalve geheugen en videokaart kijk of die dan wel de bios door loopt.

Het zou de voeding ook nog kunnen zijn omdat die direct weer uitvalt, probeer anders eens een andere voeding.
Anders is het moederbord defect.

Het kan iig niet aan de live cd liggen want je moet altijd in de bios kunnen komen

Probeer even een andere videokaart dan heb je zelkerheid maar wel eerst allle overtollige hardware loskoppelen

Wat is de overtollige hardware? Moet ik dan ook mijn c-schijf en geluidkaart etc. ook loskoppelen? ik zal eerst nog eens proberen zonder videokaart. Ik heb trouwens ook nieuw ram-geheugen binnen gekregen vandaag. Heeft dat nog enige nut om erbij te zetten of die oude eruit te halen? En hoe weet ik zeker dat mijn bios gereset is? Want misschien heb ik t niet goed gedaan.

Bedankt voor de hulp iedereen alvast :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan