Windows XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Hallo, ik wil andere harde schijf plaatsen (grotere), nu ben ik in het bezit van een orginele cd rom met produckt key van microsoft nu is mijn vraag kan ik deze product key gewoon gebruiken voor het installeren van windows Xp op mijn nieuwe harde schijf.

De oude wil ik eruit halen deze is niet helemaal betrouwbaar, ook is hier wel eens windows XP opnieuw geinstalleerd door de computerboer dus is volgens mij mijn product key al eens meer gebruikt.
Wie weet hoe dit zit:o

Mits je nu spreekt over XP Home. Dit geeft meestal geen problemen. En als je je oude schijf nog niet wist, kan je daar altijd nog naar terug. Wat ook een optie is is het clonen van de bestanden van je oude schijf naar de nieuwe (dit kan o.a. met Norton Ghost).

Een TIP --> kopieer het bestand WPA.DBL (dit vind je in C:\Windows\System 32) van je oude installatie en na het opnieuw installeren plaats je dat bestand in dezelfde map terug.
Je krijgt dan waarschijnlijk de melding of je een bestaand bestand wilt overschrijven, kies dan ja. Dan is je windows gelijk geactiveerd.

Succes

Het is windows xp home, maar ik had dacht ik al eens ergens gelezen dat je hem maar 2 x kan gebruiken en daarna moet je contact opnemen met microsoft.

Ik ga het proberen en we zien wel .:D

maretakje zei:
Het is windows xp home, maar ik had dacht ik al eens ergens gelezen dat je hem maar 2 x kan gebruiken en daarna moet je contact opnemen met microsoft.

Ik ga het proberen en we zien wel .:D

Zolang het telkens jou Eigen Code op jou Eigen PC is, en er geen grote hardwarewijzigingen zijn, maakt het niet uit of die al meer als 2 keer gebruikt is.

Niks aan de hand, gewoon gebruiken! en dat heb ik nog nooit gehoord dat je product code twee keer mag gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan