Windows XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert87

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
Berichten
7
Beste Computer gebruikers!

Ik heb echt een probleem met mijn computer, namelijk als ik windows opnieuw wil installeren dan lukt hij dat niet op mijn eigen computer. Dan geeft hij telkens de komende foutmelding. Al het onderstaande heb ik al geprobeerd:
  • Andere moederbord
  • Anderen geheugenkaarten
  • Andere hardeschijf

Ik heb overigens legale Windows XP Software!

Dus als ik begin met windows installeren installeerd hij 1st een aantal drivers. dan ga je naar het scherm waarbij je kiest om windows xp te gaan installeren.
Daarna krijg je de gebruikersvoorwaarden. En dan gaat het fout!

Ik wil een 'Partitie' selecteren en dan kan ik gewoon niets selecteren!

Maar als ik het op een adnere pc thuis probeer kan het gewoon wel! bij beide hardeschijven! de ene is 120 gb van het merk maxton en de andere 320 gb van het merk westerndigital. Ook gewoon goed aangesloten, want hij herkent hem wel tijdens opstarten en in de bios geeft hij ook vrije ruimte aan!

Maar als ik dus bij Partitie maken, op ENTER druk dan schiet hij direct over naar het volgende scherm



Als iemand mij hiermee kan helpen zou het geweldig zijn want ik snap er nix van en het duurd al bijna 2 maanden! kom er egt nie meer uit!
 

Alvast bedankt voor je hulp... maar hellaas ik heb het door gelezen geprobeerd, Het werkt helaas echt niet :(. hij blijft gewoon keihard het blauwe scherm geven.

Zou het eventueel kunnen dat mijn processor te heet word. of defect is? de ventilator erboven op draaid namelijk wel gewoon. De geheugenkaarten zijn echt gloednieuw en daar zitten zelfs ook nog koelribben omheen!

Robert
 
Geef eens even de volgende informatie:

Naam en type moederbord
Volledige type geheugen
Naam en type processor
 
Geef eens even de volgende informatie:

Naam en type moederbord: Sapphire Readeon Xpress 200 PE-A7RS482M
Volledige type geheugen: Corsair 2x1GB PC3200@233 TwinX DDR SDRAM *Platinum*
Naam en type processor: AMDAthlon 64 3200+ Socket 754
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, alleen de naam van je moederbord klopt niet, dat is de naam van de grafische chip...
En ik ben juist benieuwd naar het moederbord..
 
Bedankt, alleen de naam van je moederbord klopt niet, dat is de naam van de grafische chip...
En ik ben juist benieuwd naar het moederbord..

Dit haal ik van de doos af: Sapphire PE-A7RS482M MOtherboard (W/AC97 Sound, W/Lan) SKU# 12011-01-50)

Alvast MrMusic :thumb:
 
Sorry, niet helemaal goed begrepen van mij, maar dat klopt wel.

Heb je de SATA drivers wel geladen tijdens het opstarten?
 
Sorry, niet helemaal goed begrepen van mij, maar dat klopt wel.

Heb je de SATA drivers wel geladen tijdens het opstarten?

Miss ben ik beetje blond... :$ maar moet dat vanaf cd's bij moederbord of vanaf de windows cd....?

Het staat me namelijk echt niets van mij...
 
De SATA drivers moet je tijdens de installatie van XP bij de hand hebben op DISKETTE.

Bij je moederbord is deze diskette geleverd als het goed is. Zo niet, dan op de bijgeleverde CD kijken of de SATA drivers daarop staan en deze op diskette zetten.

Wanneer je de installatie van Windows vanaf CD opstart, dan wordt onderin je scherm gevraagd om op de F6 toets te drukken om SATA/RAID drivers te installeren. Dat dus doen, dan de diskette in de PC doen en de aanwijzingen volgen
 
De SATA drivers moet je tijdens de installatie van XP bij de hand hebben op DISKETTE.

Bij je moederbord is deze diskette geleverd als het goed is. Zo niet, dan op de bijgeleverde CD kijken of de SATA drivers daarop staan en deze op diskette zetten.

Wanneer je de installatie van Windows vanaf CD opstart, dan wordt onderin je scherm gevraagd om op de F6 toets te drukken om SATA/RAID drivers te installeren. Dat dus doen, dan de diskette in de PC doen en de aanwijzingen volgen

Dank u wel! ik ga het direct proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan