windows xp kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
mijn computer is erg traag en ik wil windows xp home edition opnieuw installeren, maar ik ben de cdrom kwijt. Deze software was wel op mijn pc ingestalleerd toen ik deze kocht. Ik heb een product key van windows xp. Ik zou graag een nieuwe cdrom (dvd) willen kopen zodat er een legale versie van windows xp home edition op mijn pc staat. Welke programma moet ik kopen en kan ik mijn huidige product key hiervoor gebruiken. Wat is de goedkoopste oplossing?

Meerdere mogelijkheden

1 bel Microsoft, leg het probleem uit en ze zullen jou exact aan kunnen geven welke cd je nodig hebt (vermoedelijk XP Home OEM editie NL/EN) en volgens mij kunnen ze hem ook aan je verkopen en dan heb je een standaard MS cd

2 Bel de leverancier van je laptop/desktop. misschien verkopen zij ook de media voor jou machine zodat je de juiste XP hebt met de juiste drivers erin

3 Vraag buren/vriende/familie of zij nog een XP Home editie cd hebben liggen en kopieer die (aangezien je de licentie hebt is dat legaal)

4 Download de XP Home editie OEM versie (als je die ergens kan vinden) Aangezien je de licentie hebt mag je die gebruiken)

ik heb nog wel de recovery cd van een andere pc liggen. kan ik deze ook gebruiken voor de "kapotte pc"?

Niet altijd.

- D'r zijn namelijk merken die een zogeheten image op de pc zetten en dan staat in 1 keer het hele systeem weer klaar

- en er zijn merken die netjes een verse installatie doen.

Bij de laatste heb je een I386 map op de cd staan en zou je kunnen gebruiken,
Houd er wel rekening mee dat jou hardware nog niet helemaal ondersteund hoeft te worden. haal dus voor de zekerheid in ieder geval je netwerkdrivers bij de maker van jou PC op, dan kun je na installatie iig via het internet eventuele volgende drivers ophalen :)

En kijk even op je licentie sticker of dat een OEM versie is. zo ja dan moet jou cd ook een oem versie zijn anders accepteerd hij de product code niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan