Windows XP licentieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hatseflats2

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Berichten
22
:confused:ik heb een werkende VmWare virtual machine Windows XP pro nu probeer ik hierin een norton Ghost image te installeren met daarin een boel industriele software waarvan we niet al te veel orgineele exemplaren meer hebben, ik wil deze machine gebruiken om wat te experimenteren met de software.
nu heb ik het volgende probleem bij opstarten na de image installatie verschijnt de popup dat ik moet registreren wat uiteraard niet lukt omdat er nu andere hardware gebruikt wordt, nu had ik gedacht als ik de registratiebestanden in system32 (WPA.dll) kopieer uit mijn werkende virtual machine naar mijn image file voordat ik deze installeer is mijn probleem opgelost maar helaas dat werkt niet.

heeft iemand enig idee hoe dit aan te pakken.
p.s. ik heb alle licenties echter mag dat van microsoft niet op andere hardware geinstalleerd worden.:rolleyes:
 
beste The Knight ik ga dat dit weekend eens proberen bedankt voor de moeite.

vandaag 1 en ander geprobeerd en het is me gelukt om in veilige modus de virtul machine te starten en de XP Key Update Tool erin gekopieerd maar helaas deze start niet in veilige modus dus dan volgt de vraag hoe deze dan wel te starten ???:confused:
 
Laatst bewerkt:
[...]nu had ik gedacht als ik de registratiebestanden in system32 (WPA.dll) kopieer uit mijn werkende virtual machine naar mijn image file voordat ik deze installeer is mijn probleem opgelost maar helaas dat werkt niet.

Wat mogelijk helpt is WPA.dbl te kopieren vanuit de originele VM naar de nieuwe installatie, maar vlgs. mij is die .dbl helemaal niet op die versie van toepassing (dus vandaar de melding ongeactiveerd), wel op de originel VM versie.

[...]ik heb alle licenties echter mag dat van microsoft niet op andere hardware geinstalleerd worden.:rolleyes:

Dit is niet waar. Je mag enkele malen per jaar je hardware wijzigen. Volgens mij is je probleem (zeker als je wpa.dbl had meegekopieerd van de VM naar de nieuwe XP installatie) o.a. eraan gerelateerd dat het distributie-/verkoopkanaal van de originele VM versie niet overeenkomt met die van de Ghost versie.

Niet dat ik er een hoop tijd aan wil besteden, maar kijk eens door deze discussiedraad, waar PID's, product keys etc. worden gewijzigd.

Kijk ook naar onderstaand citaat:
Here are a few things to try:
Activate XP from the command line - start cmd and type %windir%\system32\oobe\msoobe [enter]
If that works, great. If not, try:
Remove all of Activation's knowledge about the computer's hardware to force getting a new installation ID:
1. Regedit>HKLM>Software>Microsoft>WindowsNT - Look for the WPA key & highlight it. You will see an entry on the right for OOBE... - delete the OOBE entry (not the parent key).
2. Find wpa.dbl and wpa.bak (if the latter exists, it doesn't always) in System32 and delete them.
Reboot and the Activation Wizard will start with a fresh Installation ID.

Overigens zou volgens mij zou het genoeg kunnen zijn
a. Zorg ervoor dat de XP versie die het probleem heeft Internet-toegang heeft! Mogelijk is/was dat de reden waarom activatie niet lukte eerder.
b. Om je huidige ongeactiveerde versie via de "telefoon-methode" te voorzien van de juiste product key die hoort bij de Ghost versie en daarna de activatie te starten.
c. Natuurlijk kun je ook nog Microsoft bellen, als je die Ghost XP versie maar op 1 plek actief hebt. Lijkt mij dat Microsoft je gewoon zou (moeten) helpen, dan.

Kijk maar hoever je met bovenstaande komt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
status update

Wat mogelijk helpt is WPA.dbl te kopieren vanuit de originele VM naar de nieuwe installatie, maar vlgs. mij is die .dbl helemaal niet op die versie van toepassing (dus vandaar de melding ongeactiveerd), wel op de originel VM versie.

inderdaad WPA.dbl kopieren helpt niet.

Overigens zou volgens mij zou het genoeg kunnen zijn
a. Zorg ervoor dat de XP versie die het probleem heeft Internet-toegang heeft! Mogelijk is/was dat de reden waarom activatie niet lukte eerder.
b. Om je huidige ongeactiveerde versie via de "telefoon-methode" te voorzien van de juiste product key die hoort bij de Ghost versie en daarna de activatie te starten.
c. Natuurlijk kun je ook nog Microsoft bellen, als je die Ghost XP versie maar op 1 plek actief hebt. Lijkt mij dat Microsoft je gewoon zou (moeten) helpen, dan.

helaas dit lukt ook niet na bij de automatische telefoon beantwoorder van microsoft de gehele registratie ID ingegeven te hebben krijg ik de melding dat deze software waarschijnlijk iligaal is , ik heb geen idee hoe ik echt telefonisch contact met ze op kan nemen om de situatie uit te leggen.

de rest moet ik later deze week nog eens even gaan proberen, tijd is een schaars goed voor mij.
 
Volg de instructies voor "Windows XP telefonisch activeren" op deze link. Daar staat ook wanneer het juiste telefoonnummer verschijnt.
Bel je dat nummer, dan is (geloof) ik de manier om iemand aan de lijn te krijgen niets in te toetsen (maar het bandje zal je wel vertellen wat je precies moet doen om iemand aan de lijn te krijgen).

Mogelijk zijn het de nummer die in deze link staan, maar de instructie in de eerste paragraaf moet je zéker het juiste telefoonnumer verschaffen:
Voor NL: 020-7139240
Voor BE: +32 2 401 2650

Tijs.
 
:(nee ik kom niet in de veilige modus met netwerkmogelijkheden maar alleen in de "normale"veilige modus.
de image is van afgelopen mei de image op zich is niet op andere hardware geactiveerd, het is natuurlijk wel een image van een werkende machine deze machine is echter nimmer met internet verbonden omdat hij deel uitmaakt van beschermd industrieel netwerk de enige keer dat deze met internet verbonden is geweest is waarschijnlijk 5 jaar terug bij de leverancier.

het is voor mij niet mogelijk om de activatie meldingen te negeren het eerste scherm dat ik krijg is, na login, het activatiescherm.
ik kan wel opstarten van een mini windows xp op cd rom en dan alle bestanden van de installatie benaderen maar het is dan voor mij niet mogelijk om de tool te gebruiken.:(
 
:confused:vandaag microsoft gebeld helaas nog steeds zonder resultaat men wilde mijn key hebben welke op de sticker staat maar die had ik zo snel niet bij de hand dus een "keyreader"gebruikt zeggen ze dat het een onbestaande key betreft.

nu moet ik nog eens op zoek naar de orginele hardware kijken wat er op de sticker staat maar dat wordt dan wel volgende week, het mag in principe toch geen probleem geven dat het nu een virtuele machine is ?
heeft er iemand nog meer goede ideen ????:rolleyes:
 
Hi hatseflats2! Ik heb denk ik al gevonden waarom het activeren niet lukt. De licentie die op de originele computer staat is een OEM licentie. Zoals je al aangeeft staat de productcode die bij deze licentie hoort op de originele hardware. Het gebruik van zo'n OEM licentie is gebonden aan de hardware waarop deze origineel geïnstalleerd dus daarom gaat activeren op een VM (dus andere hardware) niet lukken.

Hier een quote van VMWare's site: "With an OEM license, Windows is tied directly to the hardware on which it was loaded by the manufacturer. Most pre-installed versions of Windows have OEM licenses. OEM licenses generally cannot be transferred to another computer, or to a virtual machine" - http://pubs.vmware.com/fusion-4/ind...UID-50FC0AF1-AA0A-486D-89AB-4FA4C1CAA56C.html

EDIT: De enige uitweg in jouw geval is windows te activeren met een programmaatje of een nieuwe productcode te kopen, maar aangezien windows xp eruit is/gaat is dat denk ik niet meer mogelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
hi LeoaprM95 ik denk da je waarschijnlijk gelijk hebt ik was ook al die kant op aan het zoeken maar de enige mogelijkheid die ik heb om het programma te openen is in veilige modus en ik heb tot op heden nog geen progrmmaatje gevonden waarmee dat in veilige modus gaat lukken, dus als er iemand nog goede ideeen heeft graag.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan