[Windows XP] meerdere partities defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Berichten
318
Hallo,

Is het mogelijk om in Windows XP meerdere partities in één keer te defragmenteren? Ik selecteer nu steeds een partitie, defragmenteer deze, en selecteer dan de volgende... etc. Volgens mij kan dat eenvoudiger.

Wie heeft er tips?
 
Zet de werkzaamheden gewoon in je geplande taken. Dan gebeurd dat automatisch.
 
Ja, dat is wat ik bedoel! Een geplande taak. Kan ik daarin ook meerdere partities sequenteel defragmenteren? Ik ga vanavond uitzoeken hoe de geplande taken werken. Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.....
 
Binnen windows gaat dit niet lukken, maar misschien is er een programma voor? als je alle vastenschijven selecteerd lukt het gewoon 1 voor 1.

En zo vaak hoef je dat niet te doen natuurlijk.

Maar je kunt ook inderdaad via je taakplanner opgeven dat je 1 keer per maand gaat defragmenteren
 
Geplaatst door debes000
Binnen windows gaat dit niet lukken, maar misschien is er een programma voor? als je alle vastenschijven selecteerd lukt het gewoon 1 voor 1.

En zo vaak hoef je dat niet te doen natuurlijk.

Maar je kunt ook inderdaad via je taakplanner opgeven dat je 1 keer per maand gaat defragmenteren
Hmm... mij lukt het niet om alle schijven te selecteren in het standaard defragmenteer programma. Hoe doe je dat?
 
Dat lukt ook niet. Help bij defragmentatie zegt: U kunt alleen volumes van lokale bestandssystemen defragmenteren, en u kunt maar één exemplaar van Schijfdefragmentatie tegelijk uitvoeren.
Ik zet partitie C: op een maandelijkse schoonmaakbeurt, partitie D: (mijn documenten) en partitie E: (backup) doe ik ongeveer 2x per jaar even zelf. Een progje hiervoor heb ik nooit kunnen vinden, maar dit werkt goed.

grtz
 
Je kan meerdere schijven tegelijk defragmenteren kan met bijvoorbeeld Speeddisk van Norton.
Helaas is die niet gratis.
 
Geplaatst door crash
Je kan meerdere schijven tegelijk defragmenteren kan met bijvoorbeeld Speeddisk van Norton.
Helaas is die niet gratis.
En die heb ik niet...
Toch bedankt voor de tip! :thumb:

Kan Speeddisk *wel* meerdere partities tegelijk defragmenteren? Als ik het goed begrijp, is dat niet mogelijk als alle partities op dezelfde fysieke HD zitten.. Toch ??
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door patsneok
Kan Speeddisk *wel* meerdere partities tegelijk defragmenteren? Als ik het goed begrijp, is dat niet mogelijk als alle partities op dezelfde fysieke HD zitten.. Toch ??
Speeddisk kan meerdere partities tegelijk defragmenteren ook als ze op dezelfde fysieke hdd zitten.
Ik doe er meestal twee tegelijk en de andere worden automatisch gedaan als er eentje klaar is.
Je kan ook nog meer tegelijk doen, maar ik vind twee tegelijk goed genoeg gaan.
Als je er meer tegelijk doet dan gaat het wel erg langzaam.
 
Pas op met wat je download....

Diskeeper lijkt een mooi programma, maar lees in z'n geval ook eerst even alle negative berichten, heb je XP moet je er niet aan beginnen en ook z'n bericht;

"scientology in the machine"
Executive Software employee requirements: "Fully trained scientologists, computer skills desirable but not a prerequisite". Officials in Germany are concerned that since DisKeeper has access to vast amounts of data stored on a computer, it could theoretically dispatch the information of millions of users over the Internet to scientology headquarters. Executive Software is a business arm of the Church of scientology, considered a dangerous cult by many. In Germany, where Scientology is, along with the Nazis, officially a dangerous cult, Microsoft has had to issue a deinstall program to remove Executive Software products from Windows 2000. Your call here. Do you really want to trust scientology with your data? Bron

geeft me niet al te veel vertrouwen in dit programma.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan