Windows XP met SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1974

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Berichten
5
Ik heb een Dell Dimension 4600 met (inmiddels) 2GB intern.
Als ik Windows XP (opnieuw) installeer en vervolgens (zonder al te veel meer) SP2 installeer gaat de muis haperen. Bij de processen zie ik geen proces erbijkomen, wel is het CPU verbruik dan even extreem hoog.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb inmiddels dus wel het interne geheugen naar 2 GB uitgebreid, maar dit helpt niet.
 
Ga naar taakbeheer en kijk waardoor het CPU gebruik zo hoog is :)
Als je dat even doorgeeft kunnen we je pas verder helpen


Mvg

Marco
 
Thanks Marco, maar taakbeheer laat juist niets zien, alleen in de grafiek zie ik de piek duidelijk voorbijkomen.
Kan ik een log oid maken van het verbruik (wellicht "flitst" er iets voorbij)?
 
Hij bedoel dat je even onder het kopje "Programmas" moet kijken en dan naar alle software welke draait, hier staat dan als het goed is 1 proces wat een heel hoog CPU verbruik heeft, DIE moet je hier even vermelden ;)

Suc6 :thumb:
 
Enige waar ik op kan komen is 2 á 3 screenshots maken.

Maar als je gewoon even het CPU sleurpende proces opzoekt in het tabblad processen kunnen we er wat mee, met een piek in de tabel prestaties kunnen we niks ;)
 
OK, ik ga daar vanavond even naar kijken of ik iets zie, maar zoals ik al aangaf heb ik daar nog geen slurpend proces gezien. Ik kom erop terug!
 
Ik heb gisteren gekeken, maar als de PC hikt, hikt ook de info in Taakbeheer. Ik heb overigens wel het vermoeden dat ik een verkeerde SP2 heb geinstalleerd (na installatie geen hick's meer). Ik ga via Windows Update nu SP2 (en/of SP3) installeren. Hebben jullie het idee dat ik hiermee op het goede pad zit?
 
Niet geschoten is altijd mis.

Wel vaag dat je de veroorzaker van het probleem niet hebt kunnen vinden (zeg niet dat het aan jou ligt ;))

SP3 heeft weer een hoop bugfixes e.d., ik zou dit eerst even proberen, mocht dit niet helpen dan kan je altijd even een verse windows installatie erop jassen ;)

Suc6 :thumb:
 
Update: ik heb nu Windows XP pro met SP2 geinstalleerd en ondervindt het probleem nog steeds. Het vermoeden is dat het dan drivers moeten zijn en anders hardware. Ik ga de drivers updaten. Ik zal de vraag voor nu sluiten en ik kom terug...indien nodig. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan