Windows XP met SP3 - geluidsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cwtol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
3
Heb WinXP Pro en nu dan ook met SP3, alles werkt goed, maar mijn SB Audigy 2 ZS soundcard, hoewel alle drivers goed zijn geinstalleerd, geeft niets weer via mijn speakers, niet anders dan een soort tik over de speakers bij afsluiten en opstarten van WinXP.
Als ik de Mediaplayer open en muziek wil afdraaien, zie ik wel de voortgangsbalk daarin gaan, bij Configuratie/Geluid staat niets gemuted, ook niet via het speakertje vanuit de systeembalk, niets staat qua volume uit, alles staat voluit, alle kabeltje zijn gecontroleerd, alles zit goed, het heeft een paar seconden geluid gegeven, maar nu dan enkel die simpele tikken. Wat kan er aan de hand zijn? Wie weet de oplossing? Bedankt vast.
 
Heb WinXP Pro en nu dan ook met SP3, alles werkt goed, maar mijn SB Audigy 2 ZS soundcard, hoewel alle drivers goed zijn geinstalleerd, geeft niets weer via mijn speakers, niet anders dan een soort tik over de speakers bij afsluiten en opstarten van WinXP.
Als ik de Mediaplayer open en muziek wil afdraaien, zie ik wel de voortgangsbalk daarin gaan, bij Configuratie/Geluid staat niets gemuted, ook niet via het speakertje vanuit de systeembalk, niets staat qua volume uit, alles staat voluit, alle kabeltje zijn gecontroleerd, alles zit goed, het heeft een paar seconden geluid gegeven, maar nu dan enkel die simpele tikken. Wat kan er aan de hand zijn? Wie weet de oplossing? Bedankt vast.

opgeblazen soundcard?
nog een keer de drivers installeren?
 
@Cwtol,

Het heeft inderdaad met de installatie van SP3 te maken. Hetzelfde probleem met drivers voor veel grafische kaarten die na installatie van SP3 opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Waarschijnlijk is je probleem verholpen als je - zoals emile aangeeft - de juiste driver opnieuw installeert.
 
Bedankt voor het advies, Emile en Teun, heb inderdaad alles van Creative gedeinstalleerd, toen de desktop opnieuw opgestart, weer het bekende: Nieuwe hardware gevonden, heb Win alles zelf laten ontdekken (dus geen driver CD) en ja hoor, het is keurig - zonder driver CD dus - geinstalleerd en ik heb geluid, zal inderdaad wel door de SP3 komen, bijvoorbeeld mijn WinTV PVR 150 werkte na installatie van de driver-CD ook niet goed, wel beeld, geen geluid, terwijl ik dus wel normaal geluid had, zo bleek vanochtend, dus bij Hauppauge de meest verse driver-CD gedownload, en ja hoor, goed beeld en goed geluid, dus alles werkt nu, behalve s-video op de TV-kaart, geeft wel beeld en geluid, maar beeld is in zwart/wit, terwijl de video wel degelijk kleur is (videorecorder aangesloten op s-video en geluid op de input van de geluidskaart), terwijl bij WinXP SP2 wel kleur bij s-video bij dezelfde video werd weergegeven.
Is dit probleem ook soms bekend (s-video geen kleurweergave)?
 
ook al niet

Hebben jullie misschien en oplossing gevonden voor dit probleem?
Ik kamp nu al een week zonder audio. Alles weer teruggezet naar sp2 (eigenlijk wetende dat dit het probleem niet zou oplossen, gezien alle forums).
Dit moet toch eigenlijk niet kunnen van MS. Wie-o-Wie kan de oplossing aandragen.
 
de reactie boven jouw reactie staat het antwoord al.
 
toch niet

Dat heb ik gedaan maar dat werkt niet.
Ik heb een soundmax onboard en een terratec phase26 usb.
Beide zijn juist geinstalleerd maar devices worden niet aangesloten.
Heeft absoluut met sp3 te maken. heb deze alweer gedeinstalleerd maar de klacht blijft gehanteerd.
Sta open voor alle input.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan