Windows XP met Windows 98 GUI Mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Is het mogelijk Windows XP om te toveren in het uiterlijk van Windows 98?

Waarom vraag je je nou zeker af:

Elke keer als ik een applicatie start dan hoor ik m'n case fan, processor fan en voeding fan effe in versnelling gaan en vervolgens gaat ie weer in z'n normale snelheid. Ook tijdens scrollen heb ik hier last van.

Ik heb hier last van in Windows 2000 en Windows XP. In Windows 98 SE had ik dit niet. :s

Mogelijke oorzaak:
Doordat onder full load van de processor de 5 volt lijn of zo intensief gebruikt wordt, wordt er wat van de 12 volt lijn meegepakt... met als gevolg dat de fans wat sneller gaan draaien. (gevonden met de search@tweakers)

Ik heb alle grafische toeters en bellen in XP al uitgezet maar het mocht niet baten.

Weet iemand een softwarematige manier om Windows XP om te toveren in 98 ? Grafisch gezien dan he ;)

Die link doet het helaas niet.

Ik zit nu in 98 en het openen van een extra scherm of zo laat mn fans niet harder draaien :s in XP wel....

Is dit een software of een hardware probleem?

Die site komt wel weer online, de maker draait zelf een server.

Windows xp trekt zwaarder aan de systeembronnen dan voorgaande versies, het lijkt me een software probleem. Als je alle effecten al hebt uitgezet, kom je toch op de geavanceerde tweaks uit, tenzij iemand een hardware matige oplossing weet om met een technische aanpassing je fans met vertraging te versnellen en niet onmiddelijk als de spanning een beetje wordt verhoogd.

in de bijlage een samenvatting van de blackviper site.

xp is te starten met ongeveer 60mb geheugen gebruik.

( voor een pc in een netwerk )

dat is zonder toegevoegde programma's zoals een firewall , virusscanner of popup programma )

er schijnen echter ook fouten te zitten in sp1 die het processor gebruik opjagen tot 100% mbt. windows explorer.

zoals je ziet heb ik ook geen eenduidige oplossing.

veel testen , herstarten en zorgen voor een goede full backup kan je wat verder brengen.

een processor upgrade is ook een idee.

een 440 bx chipset moederbord kan meer aan dan een pentium 450.

pete.

Bijlagen

Caveman en pete 1, bedankt voor jullie goede reacties !

Caveman:
Windows XP is idd wel wat zwaarder maar met behulp van mn 256 mb geheugen draait XP zelf verder als een zonnetje :). Ik zal eens via google en andere sites zoeken naar sites om de grafische instellingen enz en tweaks uit te voeren voor XP pro (ik maak natuurlijk wel een backup je weet maar nooit he )
Ik heb op de fan van mn processor een tijdje geleden een zalman FanMate gezet om de fan zachter te laten draaiente , maar met dit weer moet de fan wel volle toeeren draaien :))

Pete1: Bedankt voor het PDF bestand, ik zal hem eens goed gaan doornemen. Misschien staat de oplossing erin. Ja upgraden zou kunnen, maar ik ga over enkele maanden een nieuw AMD systeem aanschaffen dus ik laat het maar bij deze processor :)

Ik vraag me alleen nog af of de veranderingen omtrent de fan bepaalde gevolgen kan hebben bijv snellere slijtage?

Of kan ik daarvoor het beste een thread openen in het hardware forum?

Bedankt voor uw hulp,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan