Windows XP niet meer aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pia | NRG

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Berichten
110
Hoi,

op een andere pc in huis heb ik geprobeerd MSN Messenger te verwijderen via deze command

"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"

maar als ik nu de pc opstart ga ik naar het welkoms scherm, klik op me naam, hij probeerd in te loggen, en voordat hij is ingelogt logt hij ook gelijk weer uit.

Hoe komt dit? en hoe kan ik dit oplossen?

MVG, :thumb:
 
Ik weet niet precies waar het aan kan liggen maar misschien heeft het iets te maken met het feit dat je als je MSN installeerd dat je e-mail adres dan word gekoppeld aan je gebruikersnaam en dat jij MSN daarna verkeerd hebt verwijderd, ik weet niks zeker, ik zeg het alleen maar :)

En waarom heb je hem neit gewoon gedeïnstalleerd?
 
Omdat het om versie 4.7 gaat die STD in windows zit, in de Software lijst staat hij niet, dus dan maar op deze manier, ik heb niet ingesteld dat het aan mijn windows account word gekoppeld, dus dat kan het niet zijn.

MVG
 
toets tijdens het opstarten eens herhaaldelijk opF8 en kies dan voor laatste bekende instellingen.
 
Helaas, heb ik ook al geprobeerd, dit werkt niet. Ik probeer wel even in Safe Mode en dan systeem herstel te draaien.

MVG,

EDIT: Safemode kom ik dus ook niet inloggen
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar daar heb ik nu niet veel aan als ik niet eens windows in kan komen..
 
nee dat klopt maar heeft er volgens mij wel mee te maken,ik heb iets gelezen dat er in het register iets is veranderd maar wat daar moet iemand je mee helpen.
volgens mij word er iets veranderd in wsaupdater.exe'
even afwachten tot iemand je dit uitlegt.
suc6
 
in deze topic geeft Pieter het volgende antwoordt Succes ermee :thumb:

U installeert de herstelconsole als volgt:
Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station en start op in veilige modus. Klik daar Start > Uitvoeren
Typ in het vak Openen d :\i386\winnt32.exe /cmdcons waarbij d de stationsaanduiding van het cd-rom-station is.
Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven waarin de optie voor de herstelconsole wordt beschreven. U wordt gevraagd de installatie van de herstelconsole te bevestigen. Klik op Ja om de installatieprocedure te starten.
Start de computer opnieuw op. Wanneer u de computer de volgende keer opstart, wordt de vermelding 'Microsoft Windows XP Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu

Start opnieuw op en kies de Herstel console in het menu.
In de Recovery Console type je:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe
 
Allemaal goed en wel, maar die fix van Pieter is alleen maar van toepassing als de vraagsteller een verouderde versie van AdAware heeft gebruikt. Recente versies van AdAware geven dit probleem niet meer, simpelweg omdat zij wsaupdater.exe niet langer verwijderen.
 
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde. Gek genoeg draai ik ook lavasoft ad-aware. Ik heb toevallig iemand vandaag uit mijn vriendekring gesproken die ook hetzelfde heeft (op dezelfde dag, ook toevallig?? virus??)

Het is niet mogelijk aan te melden bij windows. Onder welke gebruiker dan ook. Ook is het niet mogelijk om via de veilige modus of last known good configuration op te starten.

Ook opstarten vanaf cd-rom en dan de R (repair) optie aanvinken werkt niet.

De oplossing van Pieter werkt niet, omdat ik niet kan aanmelden, ook niet in de veilige modus, dus zover als start > uitvoeren kom ik niet.

Ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan