Windows XP niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoySuk

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Berichten
393
Ik heb een nieuwe HD gekocht een Maxtor Daimond9Plus 120GB. Nu is deze de 1e keer tijdens het formatteren uitgevallen. Als ik nu een clean install van Windows XP probeer te doen vanaf een bootable CD dan gaat dit op het begin goed. Kan gewooon nieuwe partitie aanmaken en deze ook formatteren. Daarna gaat Windows de installatie bestanden naar de HD kopieeeren dat gaat ook nog goed. Nu gaat ie rebooten en komt de fout: Fout bij het laden van besturingssysteem, ik heb ook als FIXMBR geprobeer en een Windows 2000 install te doen alles zonder resultaat. Met FDisk wilde het ook al niet werken. Wie kan mij helpen?
 
Download van www.maxtor.com het tooltje voor harde schijven, hiermee kun je de volledige harde schijf vullen met nullen.

Daarna kun je weer partitioneren en formatteren, dit gaat het makkelijkst via de XP-CD.
 
Geplaatst door RoySuk
Ik heb een nieuwe HD gekocht een Maxtor Daimond9Plus 120GB. Nu is deze de 1e keer tijdens het formatteren uitgevallen. Als ik nu een clean install van Windows XP probeer te doen vanaf een bootable CD dan gaat dit op het begin goed. Kan gewooon nieuwe partitie aanmaken en deze ook formatteren. Daarna gaat Windows de installatie bestanden naar de HD kopieeeren dat gaat ook nog goed. Nu gaat ie rebooten en komt de fout: Fout bij het laden van besturingssysteem, ik heb ook als FIXMBR geprobeer en een Windows 2000 install te doen alles zonder resultaat. Met FDisk wilde het ook al niet werken. Wie kan mij helpen?

Programma start, moet 2 keer op F8 drukken en dan gaat hij weer terug naar dos :(
 
Je moet echt heel goed lezen wat er staat, ergens moet je een bepaalde toets indrukken om door te gaan, dit is om te voorkomen dat je per ongeluk een schijf wist.
 
Geplaatst door Tiborv
Je moet echt heel goed lezen wat er staat, ergens moet je een bepaalde toets indrukken om door te gaan, dit is om te voorkomen dat je per ongeluk een schijf wist.

Heb ik gedaan dat is dat 2 keer F8
 
Bij mij gaat het programma naar schijven zoeken, inderdaad na 2x F8. Is de diskette wellicht stuk?
 
Geplaatst door RoySuk


Heb ik gedaan dat is dat 2 keer F8

Op andere PC gebrobeerd en werkt gewoon, mijn diskette station gechecked en werkt ook gewoon.
 
Geheugen even checken? Ik heb even een kleine maxtor-schijf (3.2 GB) in mijn testPC gedouwd, express de boel verkl**t en die diskette gebruikt, dat gaat uitstekend.
 
HD vullen met nullen = low level format !

Jullie hebben het hier toch over een 'low level format' van de HD. (www.maxtor.com).

1. Is dat tooltje eenvoudig in gebruik;
2. Hoe lang duurt het low level formatteren van 2 x 40 Gb(gekoppeld door RAID-controller); en
3. Kan het, een structureel XP-installprobleem wellicht uiteindelijk oplossen, als alles al is geprobeerd (BIOS geflashed, nieuwste drivers van alle in de PC aanwezige hardware toegepast).

Systeem : AMD Athlon 1600+, 512 MB, Matrox G550, Epsonscanner 1240U, HPDJ950C, SBlive.
 
Duurt wel even, denk 'n uur of twee, de schijf wordt gelijk gecontroleerd.

Als de partitie's gewoon goed zijn dan zal dit weinig soelaas bieden. Dit is alleen nuttig als corrupte partities niet te verwijderen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan