windows XP O.E.M. versus CD-versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

barrt

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
36
Op mijn Packard Bell staat een windows XP home OEM.
Hier wil ik tzt vanaf en een versie van CD installeren.
De OEM versie staat op een aparte partitie op de harde schijf. Die kan ik zien met partition magic 8.0.
kan ik:
1.op de een of andere wijze de c: schijf opnieuw formatteren, zodanig dat het NTFS is? Kan dit vanuit windows xp of moet dat vanaf een bootable CD? Moet ik eerst een boot-discette maken (of een recocery disk)?
Wie weet raad? Bij voorbaat dank, Barrt.
 
Er schijnt op alle Packard Bell's een tooltje te zitten waarmee je van die partitie de XP cd kan maken.
 
Dank je wel voor je antwoord! het klopt: ik heb t inderdaad nagelezen: dat worden dan 10 CD-R's (Terwijl je de originele XP cd zo van het internet kunt halen?). En dat alles om illegaal copieren tegen te gaan?
Maar als ik het goed begrijp dan kun je bij de nieuwe installatie van xp vanaf cd kiezen of je de oude partitie formateert of delete? Moet ik dan voor NTFS kiezen o.i.d.?
Gaarne advies
mvg
Barrt
 
Ik zou kiezen voor NTFS. Ondersteund grotere partities, fragmenteerd minder snel, beter te beveiligen.

Formatteren of partities wijzigen/verwijderen kan niet zomaar vanuit windows, je kan wel met b.v. partition magic (niet gratis) partities wijzigen/verwijderen, maar de partitie waar XP op staat kan je niet verwijderen
(wel wijzigen).

Als je helemaal 'schoon wilt beginnen zal je hiervoor een een bootable XP cd kunnen gebruiken.
 
Ok, maar als je een orig.windows xp cd gebruikt schijnt ook de optie geboden te worden om de oude partities te verwijderen/wijzigen (ook die waar xp op staat). Je boot a.h.w. van de installatiecd, toch?
 
Ja, daar heb je gelijk in, maar dat zei ik al: Als je helemaal 'schoon wilt beginnen zal je hiervoor een een bootable XP cd kunnen gebruiken.
 
ok thnx
dus gebruik ik liever een originele windows xp CD om te booten. Al helemaal liever dan 10 CD's lopen branden.
Partition magic en ook windows XP kun je zo van het net plukken ben ik bang. Neem bv EMule en type de programmanaam in en hij rolt binnen een paar uur binnen incluis de sleutel.

...

Niet dat ik dat zou doen, maar is maar dat je t weet.
Dat wil zeggen: iedereen weet het maar je mag t niet zeggen.
Gtx B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan