windows XP of windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Berichten
23
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe laptop, waar windows Vista opstaat, en dat vind ik zelf een waardeloos besturingssysteem.
Maar nu is er windows 7. En ik nog altijd aan het twijfelen: wat is beter: windows xp of windows 7?
Ik gebruik mijn laptop vooral voor school, maar ook om films te kijken, spellen te spelen, en om muziek te luisteren. En natuurlijk voor te internetten.
Dit zijn mijn specs:

Intel® Core™ 2 Duo-processor T6400 met Enhanced Intel SpeedStep®-technologie @ 2 gHz

4 gb werkgeheugen

Mobile Intel® PM45 Express-chipset

ATI Mobility Radeon™ HD 3430
Totaal grafisch geheugen
1510 MB aan beschikbaar graphics-geheugen* en 256 MB aan speciaal GDDR3-videogeheugen

Nu heb ik ook een site gevonden waar vista xp en 7 met elkaar vergeleken worden, maar uit die cijfertjes kan ik niks opmaken(weet er niet zoveel van) http://www.testfreaks.com/blog/information/windows-xp-vs-vista-vs-7/

alvast bedankt voor antwoord,

Stan
 
Ik zou lekker voor Windows 7 gaan, is gewoon helemaal top
 
Windows 7 is een mooie os maar stuk anders als xp.

Jouw pc kan het denk ik ook aan.

Het is je eigen keuze xp of 7 wat je lekkerder vind werken.



Groetjes!
 
Ik zou ook voor W7 kiezen, is erg stabiel en werkt prima:thumb:
 
Ik zou ook voor W7 kiezen, is erg stabiel en werkt prima:thumb:
Hoe weet je dat het erg stabiel is? :D Draai je het al zo lang?
Kijk eerst ens of al je externe hardware wordt ondersteund, anders kun je nog voor leuke verrassingen komen.
 
Hoe weet je dat het erg stabiel is? :D Draai je het al zo lang?
Kijk eerst ens of al je externe hardware wordt ondersteund, anders kun je nog voor leuke verrassingen komen.

Het wordt steeds gekker hier weer!!!!!!!!!!!!

Windows 7 draait als een trein, ondersteunt zeeeeeeer veel (ook externe) hardware, is uitvoerig getest en wordt alom geprezen.
Waar heb je het over???????:eek::eek::eek::eek:
 
Tja,

nog niet alles word ondersteund met een oude pc zal windows 7 ook niet handig zijn.



Groetjes!
 
Het wordt steeds gekker hier weer!!!!!!!!!!!!

Windows 7 draait als een trein, ondersteunt zeeeeeeer veel (ook externe) hardware, is uitvoerig getest en wordt alom geprezen.
Waar heb je het over???????:eek::eek::eek::eek:

Ja, het draait als een trein, ja, het ondersteunt veel hardware, maar ik heb het dus op twee verschillende pc's getest, en op beide heb ik geen geluid, omdat windows 7 de creative kaarten gewoon niet ziet, creative voor de ene geen, en voor de andere wel drivers heeft, maar als w7 de kaart niet ziet, doet ie ook met nieuwe drivers niets.(In de hardware lijst onder "computer" wordt de Audigy kaart niet vermeld, win7 ziet het hele ding niet)
Daarnaast heb ik op die nieuwere pc's, in verband met m'n foto-hobby zowel eennflatbed als een filmscanner aangesloten, een Epson flatbed, waar Epson al w7 drivers voor op z'n site heeft staan, en een één jaar oude Plustek 7200 scanner, waar vista drivers voor zijn, kan ik allemaal installeren, maar w7 ziet géén scanners. Aan m'n oude pc hangt een HP Photosmart 6160D, die inderdaad door 7 gezien wordt, en ook print, maar de hulp programma's werken niet, zodat je niet meer weet hoeveel inkt er nog inzit, wat niet zo handig is.....
DUS daar heb ik het over, en als ik al vier problemen heb, zullen er nog veel meer zijn, en daar waarschuw ik voor.
 
Ja, het draait als een trein, ja, het ondersteunt veel hardware, maar ik heb het dus op twee verschillende pc's getest, en op beide heb ik geen geluid, omdat windows 7 de creative kaarten gewoon niet ziet, creative voor de ene geen, en voor de andere wel drivers heeft, maar als w7 de kaart niet ziet, doet ie ook met nieuwe drivers niets.(In de hardware lijst onder "computer" wordt de Audigy kaart niet vermeld, win7 ziet het hele ding niet)
Daarnaast heb ik op die nieuwere pc's, in verband met m'n foto-hobby zowel eennflatbed als een filmscanner aangesloten, een Epson flatbed, waar Epson al w7 drivers voor op z'n site heeft staan, en een één jaar oude Plustek 7200 scanner, waar vista drivers voor zijn, kan ik allemaal installeren, maar w7 ziet géén scanners. Aan m'n oude pc hangt een HP Photosmart 6160D, die inderdaad door 7 gezien wordt, en ook print, maar de hulp programma's werken niet, zodat je niet meer weet hoeveel inkt er nog inzit, wat niet zo handig is.....
DUS daar heb ik het over, en als ik al vier problemen heb, zullen er nog veel meer zijn, en daar waarschuw ik voor.

als je pc je geluidskaart niet herkent dan raad ik je aan om windows 7 TE KOPEN
of een betere crack te zoeken
want in vista en in 7 zit een feature die bij non-genuine versies of nog niet geregistreerde versies de geluidskaarten en drivers niet herkent.

niet zagen als je illegale software niet werkt
 
:D;):)

Zo kan ik er nog een die dat gebruikt:D


Windows 7 raad ik echt aan ! komt over 3 dagen uit.

Toch zal het wennen zijn.


Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
als je pc je geluidskaart niet herkent dan raad ik je aan om windows 7 TE KOPEN
of een betere crack te zoeken
want in vista en in 7 zit een feature die bij non-genuine versies of nog niet geregistreerde versies de geluidskaarten en drivers niet herkent.

niet zagen als je illegale software niet werkt

Je ***t uit je nek.
Is de officiële 7 release candidate met officiële sleutel van MS en er KAN helemaal nog niets gekocht worden, zwamneus
 
Windows XP nu nog aankopen zou zonde zijn van je geld.
Windows XP word zelf bijna nergens nog verkocht.
Microsoft verdeeld XP zelf ook niet meer.
De ondersteuning voor XP zal volledig verdwijnen in 2014.

Win7 is merkelijk beter dan Vista.
Vond vista ook een ***** systeem.
Maar Win7 is hier in veel verbetert.
 
Je ***t uit je nek.
Is de officiële 7 release candidate met officiële sleutel van MS en er KAN helemaal nog niets gekocht worden, zwamneus

sorry dat ik hier offtopic ga
maar ik word niet zo graag beledigd

er kan nog niet gekocht worden : correct
je kon hem legaal downloaden (release candidate, beta,....)
dit voor de eerste milioen downloacders, officiele partners en nog wat mensen.
dus daar kan je aan een legale versie geraken

uiteraart is de legale gelekt en je kan hem ook illegaal krijgen, en wat jij beschrijft met je geluidskaart klinkt als het voorbeeld van een niet goed gecrackte/gepatchte/gehackte/..... versie van je 7
 
sorry dat ik hier offtopic ga
maar ik word niet zo graag beledigd

er kan nog niet gekocht worden : correct
je kon hem legaal downloaden (release candidate, beta,....)
dit voor de eerste milioen downloacders, officiele partners en nog wat mensen.
dus daar kan je aan een legale versie geraken

uiteraart is de legale gelekt en je kan hem ook illegaal krijgen, en wat jij beschrijft met je geluidskaart klinkt als het voorbeeld van een niet goed gecrackte/gepatchte/gehackte/..... versie van je 7

En ik heb dus die legale download, met een legale sleutel van MS en ik heb geen geluid. Op m'n eerste proefopstelling met een oude PC met athlon 2700+ en 2 gig ram heb ik een creative live5.1 kaartje, dat niet wordt ondersteund (logisch, is oud) maar waarvoor (slechte) drivers uit de open source gemeenschap zijn, zodat er in ieder geval iets uitkomt. Op de tweede nieuwere pc, een athlon x2 64 met drie gig, zit een audigy kaart , waarvoor de vista drivers zouden moeten werken, die ik dan ook opgehaald en geïnstalleerd heb, maar de kaart wordt door 7 totaal niet gezien, in de hardware lijst komt ie niet voor (computer>eigenschapen>hardware), Heeft dus niets te maken met illegaal geklooi, dus wie beledigt er wie?
 
@Boekenworm:zie je eigen topic.Daarnaast is de kaart nog wel goed?


Algemeen in dit topic:wanneer gaan members eens leren dat als ze iets niet zeker weten of helemaal niet dat ze maar beter ook geen reactie in een topic kunnen plaatsen!!:confused:
 
@Boekenworm:zie je eigen topic.Daarnaast is de kaart nog wel goed?

Weet wat je bedoeld. Mijn kaart is prima!, Draai op diezelfde pc (die nieuwe) XP met eerste klas geluid! Op die oude pc staat naast 7 PCLinuxOS, met een open-source driver, en ook daarvan is het geluid prima, nee het probleem zit in het door windows 7 niet zien van de (PCI) geluidskaart. 7 ziet wel de ingebakken, maar in het bios uitgeschakelde (AC97?) soundkaart, maar niet de bijgeplaatste Creative.

De door mrmusic opgegeven link ga ik wel nog een keer proberen, maar of ik ooit 7 ga draaien hangt toch nog meer af of ik m'n scanners aan de praat kan krijgen.

In ieder geval bedankt zover voor de reacties.:)
 
@Boekenwurm: Ze kunnen toch niet alle drivers in Windows 7 inbakken. Het zal altijd zo zijn dat je enkele drivers zelf zal moeten zoeken.
 
Natuurlijk kan dat niet. Maar veel hebben ze wel. Dankzij mrmusic nu ook Audigy pratend gekregen! Ga nu zoeken naar drivers voor Plustek en epson. Tot ziens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan