windows xp onderdelen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric1985

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Berichten
18
Ik heb een probleem ik wilde laatst windows xp onderdelen verwijderen die ik nooit gebruik zoals:

Msn gaming zone
messenger
moviemaker
netmeeting
microsoft frontpage

en nog een paar andere onderdelen die tegelijk met windows xp worden geinstalleerd. (heb trouwens zo'n packard bel pc)

Ik heb al geprobeerd bij add / remove software maar daar staan ze niet bij.

Dus denk delete ze gewoon bij program files maar dat kan ook niet want dan krijg ik de volgende melding:

controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.



Wie weet hoe ik deze rotzooi toch kan verwijderen op een goede manier zodat ik alleen windows xp erop heb?? :confused:
 
Welkom op Helpmij.

Je had je vraag in de sectie Tips en Handleidingen gezet.
Die sectie is niet voor vragen.
Omdat dit je eerste vraag is verplaats ik het voor je naar de juiste sectie.
 
Ga naar start>cofiguratiescherm>software>dan zie je aan de linkerkant 4 hokjes staan en in de derde staat Wndows onderdelen toeveogen of verwijderen.
Die klik je aan en daar kan je dus dit alles vinden wat je weg wilt hebben.

Wil je het ooit weer terug, dan doe je hetzelfde als nu maar dan uiteraard weer toevoegen.
Moet je geloof ik wel de Windows cd bij de hand hebben.
 
Is frontpage met een office pakket gekomen ?
Dan configuratiescherm > software > office > wijzigen > onderdelen toevoegen of verwijderen.
 
Is frontpage met een office pakket gekomen ?
Dan configuratiescherm > software > office > wijzigen > onderdelen toevoegen of verwijderen.

Nee heb geen office op mijn computer.

ik heb sinds kort een nieuwe computer gekocht en die was voor geinstalleerd dus heb je van die rotzooi erop staan.
Deze rotzooi kan je ook niet vinden bij software, dit staat gewoon in program files en daar kan je ze niet verwijderen dan krijg je de melding:

controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat het bestand momenteel in gebruik is.
 
Ga naar start>cofiguratiescherm>software>dan zie je aan de linkerkant 4 hokjes staan en in de derde staat Wndows onderdelen toeveogen of verwijderen.
Die klik je aan en daar kan je dus dit alles vinden wat je weg wilt hebben.

Wil je het ooit weer terug, dan doe je hetzelfde als nu maar dan uiteraard weer toevoegen.
Moet je geloof ik wel de Windows cd bij de hand hebben.

Dat had ik al gevonden maar daar staan:

Msn gaming zone
messenger
moviemaker
netmeeting
microsoft frontpage

niet bij.

en het was een keer gelukt om die mappen te verwijderen in program files d.m.v. een unlocker en toen ik later restart had gedaan maakt windows deze mappen weer aan in program files
 
Ach, als je ze nooit gebruikt, dan zitten ze toch ook niet in de weg?
Lijkt mij.;)

Laat je het er lekker op staan, wat maakt dat dan uit?

Tsja, daarom installeer ik XP ook altijd zelf. Heb ik het ook zelf in de hand!;)
 
Ach, als je ze nooit gebruikt, dan zitten ze toch ook niet in de weg?
Lijkt mij.;)

Laat je het er lekker op staan, wat maakt dat dan uit?

Tsja, daarom installeer ik XP ook altijd zelf. Heb ik het ook zelf in de hand!;)

Haha dan juist wel..

Ik doe het ook liever zelf maar jah dat was allemaal al gedaan en sterker nog heb niet eens een cd van windows xp.

tegenwoordig schijnt het zo te zijn dat je van de xp die er van te voren opstaat dat je daar dan een master cd van moet maken en daarmee kan je dan xp herstellen of opnieuw erop zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan