Windows XP op Amd phenom x4 9650

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
251
Ik heb op deze computer nu windows 7 staan maar ik vindt windows 7 een beetje te overbodig want ik gebruik hem toch voor documentjes maken en internetten en soms speel ik GTA IV.
Nou heb ik 3 vragen.
-Zal windows xp alle 4 processors herkennen.
-Zal windows xp al mijn Ram geheugen herkennen ( 4096mb)
-Zal windows xp mijn videokaart herkennen ( Ati HD 4550 )
-Moet ik 64 bit of 32 bit installeren of maakt dat niet uit.

Trouwens nog een fijne jaarwisseling en ik hoop dat er snel antwoorden komen :D
 
Laatst bewerkt:
Ja, werkt allemaal perfect met windows XP 32 bit.
Ik heb met zo'n zelfde configuratie twee jaar lang zonder enig probleem daarop met XP 32 bit gewerkt.
Natuurlijk moet wel de leverancier van het mobo ook xp-drivers leveren en dient de pc voorzien te zijn van een floppydrive daar er zullen drivers bij de set up van XP (F6) toegevoegd moeten worden. Er zijn ook methoden om dat zonder flop te doen, maar dat maakt het allemaal weer wat lastiger.

Verder zou ik bij 4gb mem altijd kiezen voor de 32bit uitgave. daar doet ie het zonder problemen mee. De 64bit XP uitgave wil soms wat problemen geven met drivers en sommige applicaties.
 
Ja, werkt allemaal perfect met windows XP 32 bit.
Ik heb met zo'n zelfde configuratie twee jaar lang zonder enig probleem daarop met XP 32 bit gewerkt.
Natuurlijk moet wel de leverancier van het mobo ook xp-drivers leveren en dient de pc voorzien te zijn van een floppydrive daar er zullen drivers bij de set up van XP (F6) toegevoegd moeten worden. Er zijn ook methoden om dat zonder flop te doen, maar dat maakt het allemaal weer wat lastiger.

Verder zou ik bij 4gb mem altijd kiezen voor de 32bit uitgave. daar doet ie het zonder problemen mee. De 64bit XP uitgave wil soms wat problemen geven met drivers en sommige applicaties.
Bedankt! Een pc die geschikt is voor windows 7 :p Die zal wel ultra snel opstarten met xp haha.
 
Bedankt! Een pc die geschikt is voor windows 7 :p Die zal wel ultra snel opstarten met xp haha.

Klopt. Onder XP werkt het allemaal wat sneller, zeker als je XP nog een beetje tweakt ook. Maar het belangrijkste vind ik toch wel dat als je al jaren gewend bent aan XP en al de ins-en-outs weet het jammer is (dit is een eufemisme :) ) dat MS het nodig vond om alles er weer anders uit te laten zien zodat je behoorlijk het spoor bijster bent.
 
Je kunt als vuistregel stellen, dat als je 4 Gb of meer aan geheugen hebt, dat je een 64 bits OS moet installeren (moeten is een beetje overdreven, maar wenselijk). Aangezien je anders niet verder komt dan iets van 3,2 Gb aan geheugen (adresserings fout). Zit je onder de 4 Gb aan geheugen, dan is een 32 bits OS beter (64 bits kan ook) ..

Suc6! ;)
 
Denk eens goed erover na: Windows 7 is een courant besturingsysteem, maar XP gaat op termijn uit de support. Indien je geen last hebt van Windows 7, waarom afgooien?
 
Klopt. Onder XP werkt het allemaal wat sneller, zeker als je XP nog een beetje tweakt ook. Maar het belangrijkste vind ik toch wel dat als je al jaren gewend bent aan XP en al de ins-en-outs weet het jammer is (dit is een eufemisme :) ) dat MS het nodig vond om alles er weer anders uit te laten zien zodat je behoorlijk het spoor bijster bent.
Ik ben het er helemaal mee eens. Ik heb er trouwens zojuist net xp opgezet maar ik wordt er gek van ik moet echt voor elk onderdeel drivers hebben dus ben ik toch maar weer teruggegaan naar windows 7 ultimate maar ik dank jullie alvast ;)
 
Zet je status vraag nog op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan