Windows XP op beide aparte HD's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door globe
Da's zeker waar.

Maar ik ga er vanuit dat ze nu een goedwerkende XP op die 80gig heeft staan.

Persoonlijk zou ik ook de 120 gig als primairy master gebruiken met een partitie van 10 gig waar ik alleen XP op zou draaien met de bbh. programfiles.

Die 80 gig lekker als secundairy master laten draaien en verder geen besturingssysteem op zetten.

of gewoon lekker 120 gig gebruiken, is meer dan zat!
en die 80 gig eruit laten.


Ik zou voor deze optie gaan... komt ook grotendeels overeen met zoals ik het aangedragen had...
 
Discussie, bomen en bos

Babette,

Ik ben 't met je eens. Te veel gediscusieer over en weer... Mijn optie wordt terecht afgeschoten door Binary. Maar ik begrijp n het volgende van je: je hebt fysiek 2 schijven. Op beide wil je XP als OS draaien (als de ene faalt, werkt de ander nog steeds). Je huidige XP draait goed?(anders opnieuw installeren van scratch af aan is het beste).
Maak daarvan een kopie naar de tweede HD (m.b.v. Ghost (Symantec) of DriveImage (PowerQuest)). Nu nog twee dingen: Op je C-schijf staat het bestandje BOOT.INI. Hiervan moet je de volgende regel kopieren:
"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect"
Maak van "disk(0)" nu "disk(1)" (let op: niet 'rdisk'!)
Nu heb je twee gelijke systemen. Dit lijkt mij de snelste manier.
Voor die 'BOOT.INI' kunnen we je hier later nog wel gedetaillerde info over geven.

Gretingz,
ItNewBee
 
raad opvolgen

je kunt gewoon alles uitproberen.
die van mij kost de minste ruimte van je schijf.
vraag dat anders aan daneel9 10:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan