Windows xp op iMac via boot camp

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
204
Beste mensen,
ik probeer nu al de ganse dag windows xp op mijn iMac te krijgen via het programma boot camp die mij hier een tijdje geleden is aangeraden geweest.
ik downloade het programma boot camp,
ik had een windows XP met SP3 liggen,
ik maakte een partitie aan van 50GB via bootcamp,
ik stak de XP CD in, de installatie starten via boot camp,
de voorwaarden accepteren van de windows setup,
daarna de partitie bootcamp selecteren,
dan vroeg ie of ik hem wou formateren naar NTSC enzo,
wat ik raar vind, op youtube filmpjes staat er soms ook bij of ze hem fat32 willen formateren, bij mij stond dat er niet bij,
dus ik koos om geen veranderingen aan te brengen,
windows begint te installeren,
daarna herstart het systeem, er komt op druk op een toets als u van de cd-rom wilt opstarten,
ik druk geen knop in zoals men zegt op de youtube how to's...
ofwel gebeurd er niks,
ofwel komt erop dat er een schijffout is, en dat ik op een toets moet duwen om opnieuw op te starten, dus ik geraak niet in de windows xp hoofdsetup om het land enzo te selecteren,
en als ik hem opstart zonder cd op windows komt er gewoon een - te voorschijn dat continu blijft pinken. ik liet hem daarstraks daar 2u op staan maar er gebeurde niks.
ik heb het ondertussen al met 3 verschillende windows XP's geprobeerd, 2 gedownloade, 1 met SP2 en 2 met SP3,
geen enkele start eigenlijk windows op na de setup (met gele balk)
kan iemand mij aub helpen?

Mvg





 
Heey leuk, dat had ik ook. Maar ik had geen iMac, maar wat bij mij hielp, maar dat zal jij wel niet willen doen. Bij mij stond er standaard ooit een xp versie op die pc. Ik had de hard disk geformat, en toen had ik windows 7 geïnstalleerd. Nou toen dacht ik na het vele lezen hoe ik xp naast windows 7 kon installeren: Nu ga ik het doen. Maar toen kreeg ik ook de schijflees fout nadat hij de eerste keer opnieuw zou moeten opstarten. Ik had daarna gelijk de hele harde schijf weer geformatteerd (is toch een hobby-pc) en daarna had ik eerst xp geÏnstalleerd, en daarna windows 7. Het zal er wel aanliggen dat het iets te maken heeft met xp ofzo, want ik had er ook al last van... Maar ik vrees dat je niet gewoon op een goede laptop ff zo heen en weer gaat switchen.. ;)
 
@Luuknl,

Wederom een mooi verhaal waar de vraagsteller totaal niets mee kan.:( De vraagsteller heeft een MAC OS systeem en wil daarop ook Windows Xp hebben. Heeft niets met een Windows Dualboot systeem te maken. Graag opletten, voordat je antwoorden plaatst. Deze topic staat niet voor niets in de "Mac Os" sectie.
 
B
dan vroeg ie of ik hem wou formateren naar NTSC enzo,
wat ik raar vind, op youtube filmpjes staat er soms ook bij of ze hem fat32 willen formateren, bij mij stond dat er niet bij,
dus ik koos om geen veranderingen aan te brengen,
windows begint te installeren,

toch die partitie in ntfs formateren maar ook echt alleen die partitie en niet de hele hdd als je dat doet is je mac os ook weg

ik weet niet in wat voor bestand systeem de hdd van een mac is geformateerd maar het zal er wel geen 1 zijn die windows ondersteunt
 
Laatst bewerkt:
toch die partitie in ntfs formateren maar ook echt alleen die partitie en niet de hele hdd als je dat doet is je mac os ook weg

ik weet niet in wat voor bestand systeem de hdd van een mac is geformateerd maar het zal er wel geen 1 zijn die windows ondersteunt

maar in de how to's op youtube zegt men dat ik dan niks meer kan doen van mac naar windows en omgekeerd..
klopt dit?
en in wat voor bestand systeem de hdd van een mac is geformateerd weet ik niet.. maakt dit uit?
mvg
 
het maakt niet uit in wat voor bestand systeem je mac staat ik weet alleen dat windows alleen werkt in ntfs of fat nu is fat ernstig verouderd dus zou ik voor ntfs gaan
 
het maakt niet uit in wat voor bestand systeem je mac staat ik weet alleen dat windows alleen werkt in ntfs of fat nu is fat ernstig verouderd dus zou ik voor ntfs gaan

ok alles werkt nu perfect,
maar nu heb ik nog 1 vraagje..
hoe kan ik mijn drivers installeren op mijn windowspartitie? zodat ik draadloos internetverbinding enzo kan maken?
want als ik kijk bij apparaatbeheer op windows dan zie ik dat alles in het geel staat...
zodat ik dus onder andere geen internetverbinding heb...:(
wat kan ik hieraan doen?
 
downloaden in je mac os en op je win partitie zetten
of ziet je mac os die niet?
 
je hebt toch ook nog gewoon je standaard mac os of niet
als je die nog hebt daar in downloaden en plaatsen op de win partitie en anders van af andere pc en dan met een usb stick want volgens mij ondersteunt win xp sp3 usb 2.0 standaart al
 
je hebt toch ook nog gewoon je standaard mac os of niet
als je die nog hebt daar in downloaden en plaatsen op de win partitie en anders van af andere pc en dan met een usb stick want volgens mij ondersteunt win xp sp3 usb 2.0 standaart al

ja maar waar kan ik de drivers vinden?
en aangezien de partitie in NTSC geformateerd moest worden kan ik niet van windows naar mac en omgekeerd...
mvg
 
wat voor grafische kaart zit er in, chipset, wireles netwerk kaart. etc.
 
Heb je jezelf wel laten helpen door de Bootcamp-assistent?
20101216-ewrr2wn1mwdqsrg96ny8fhikx1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan