Windows XP op Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaarzaken

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Berichten
19
Nog een vraag van mij,

Mijn dochter heeft nu ook een nieuwe laptop, een Acer, zij kan alleen niet omgaan met Windows Vista en ivm met school heeft ze ook Windows XP nodig. Op de Acer zitten allemaal programma's van een laptop, zoals de batterij (hoeveel erin zit), draadloos internet etc. maar als ik er nu Windows XP opzet gaan die programma's dan weg? (Er zit geen cd bij)

Bij voorbaat Dank
 
Als je XP installeert zullen de programma's zoals Office weg zijn, maar kan je nog steeds gebruik maken van de hardware (evt. nadat de juiste drivers zijn geinstalleerd) onder XP. Dus draadloos internet, batterij indicatie zullen gewoon werken onder XP.

Echter is mijn advies om XP dualboot te installeren met windows vista. Dan behoud je alles van windows vista, mocht je later toch op vista willen overgaan en kan je toch gewoon van XP gebruik maken.
 
Kijk eerst heel goed of alle drivers wel geschikt zijn voor XP; vaak is dat niet meer zo en kun je de laptop niet downgraden (zeg maar) van Vista naar XP i.v.m. drivers e.d. Ga dat dus eerst heel goed na; anders haal je jezelf een hoop troubles op de schouders...
 
Als je XP installeert zullen de programma's zoals Office weg zijn, maar kan je nog steeds gebruik maken van de hardware (evt. nadat de juiste drivers zijn geinstalleerd) onder XP. Dus draadloos internet, batterij indicatie zullen gewoon werken onder XP.

Echter is mijn advies om XP dualboot te installeren met windows vista. Dan behoud je alles van windows vista, mocht je later toch op vista willen overgaan en kan je toch gewoon van XP gebruik maken.


hoe kan ik dat XP dualboot dan installeren? heb je misschien een link voor me? Alvast Bedankt
 
linkje: http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm
evt. gewoon zoeken op google naar een andere link: xp dual boot met vista (o.i.d.).

let wel op, je moet een linkje hebben waar ze het erover hebben dat vista al is geinstalleerd, dan werkt het namelijk iets anders.

edit: bertus was met net voor met dezelfde link :p
 
Je kan ook een backup maken met windows vista. Heb je wel even wat DVD's nodig om het geheel erop te zetten. Ik denk bij jouw 4 DVD's.

Dan alles eraf en weer erop.

Kijk eerst welke drivers er allemaal zijn, doe dit met een programma zoals driver max.
Meeste herkent windows wel, maar internet/beeldscherm/geluid zijn vaak een probleem.
Dus die even noteren zodat je ze later kan opzoeken of gelijk kan opzoeken.
Zet deze dus ook apart op een CD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan