Windows xp op meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Berichten
125
Kan een orginele Windows xp op meerdere pc's geplaatst worden?
 
Dat mag niet..... maar kan wel.

Alleen met het updaten kan dit een probleem opleveren.

Of je installeerd het en activeerd het met de telefoon, en neemt een licentie:
89 Euro.

(Een crack wil ook nog wel eens helpen)
Maar of dit wel de bedoeling is ?????
 
Bij ons thuis hebben we 3 pc en willen graag op die 3 pc windows hebben maar om nu 3 windowspakketten aan te schaffen...
We willen natuurlijk alles legaal en geen updates kunnen downloaden/gebruiken is natuurlijk geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Dit ken maar je moet een andere CD code hebben dan die je al heb ingevoerd dus die moet je effe fixen.
Effe googlen en je komt er wel een paar tegen.
En dan gebruik je die desnoods :p
 
Bij ons thuis hebben we 3 pc en willen graag op die 3 pc windows hebben maar om nu 3 windowspakketten aan te schaffen...
We willen natuurlijk alles legaal en geen updates kunnen downloaden/gebruiken is natuurlijk geen optie.

Vroegah zou ik zeggen ok ga ervoor, maar met de activatieproblemen/wga ellende van tegenwoordig raad ik je dit af. Je wil namelijk WEL updaten, en dat gaat steeds lastiger worden met illegale versies.

Probeer een corporate key te krijgen of kijk naar aanbiedingen van je werk/school etc.
 
Is er geen versie met 2-3 user dinges? dan ofzo zodat er dus 2-3 mensen gebruik kunnen maken van 1 versie?
 
uh ja dat kan met elke windows gewoon gebruikers acounts aanmaken maar dan heb je maar 1 pc met 1 besturing systeem :) Waar 3 gebruikers op kunnen die hun eigen informatie op hun accounts opslaan die de andere acount niet kunnen lezen, behalve als je administrator inlogd ken je overal bij
 
Laatst bewerkt:
versie met 2-3 user dinges is een corporate key. Corporate keys zijn in het leven geroepen voor multinationals die anders gek worden van het bijhouden van keys. Zij krijgen dus voor enkele duizenden pc's een key. Deze kan ook zo vaak als men wil geactiveerd worden op een heel scala aan verschillende hardware.

Enige probleem, je moet "officieel" wel een bedrijf zijn en de licentie legaal hebben aangeschaft ;)
 
Oke. Er zit niks anders op dan 3 legale windows cd's aan te schaffen als we alles legaal willen.
Dan kom ik op een volgende vraag:
OEM of RETAIL?
Wat zijn behalve de prijs, de verschillen?
 
Oke. Er zit niks anders op dan 3 legale windows cd's aan te schaffen als we alles legaal willen.
Dan kom ik op een volgende vraag:
OEM of RETAIL?
Wat zijn behalve de prijs, de verschillen?

Ik zou OEM pakken, is een stuk goedkoper als retail!! Verschil tussen OEM en Retail is dat OEM eigenlijk alleen bij een nieuw systeem verkocht mag worden en niet los. Retail wordt los verkocht. Maar je kunt in veel winkels ook OEM los kopen haha!

OEM XP HOME ca. 99 euro
OEM XP Pro ca. 160 euro
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan