Windows xp op minilaptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

svh101

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo iedereen,

ik wil windows xp op mijn mini laptop instaleren zonder dat windows 7 verloren gaat en mijn herstel partitie

ik heb geen externe DVD speler.

dus hoe zou ik dat kunnen doen?

Alavst bedankt

Als je ergens een normale PC in de buurt hebt kun je hier de originele installatie CD in doen en vervolgens van de
gehele map een ISO kunnen maken.
Als je deze folder dan ( middels een USB Stick of Externe Harde Schijf ) over kopieert op je mini laptop, kun je deze met
( bijv. ) MagicDisc weer uitlezen waarna deze alsnog gezien wordt als een CD en dan kun je Windows installeren vanuit Windows :)

Gr.

Cross

en dan verlies ik windows 7 en de herstel partitie niet?
en zegt de setup dat ik niet kan instaleren omdat ik windows 7 gebruik

Laatst bewerkt:
Hoi,
wat ook kan is Win XP rechtstreeks installeren via usb-stick How To (NL). Maar de optie van @Cross is zeker een aanrader.

ik kan windows xp niet vanuit windows 7 instaleren
maar als ik windows xp vanaf een usb stick installeer kan ik nog booten naar windows 7?

Je hebt natuurlijk geen recovery-stick van Win 7, dan kun je achteraf de bootloader kunnen repareren middels de repair-optie. Als je XP achteraf installeert wordt de bootloader van Win 7 n.l. overschreven. Je kunt dan Win 7 niet meer booten.
Zie ook deze thread.
Of je dat achteraf zal lukken met EasyBcd ben ik niet 100% zeker van.
Het is dus een risicovolle operatie die je aangaat.
In jouw geval zou ik een gratis VM-ware programma gebruiken of Vitualbox.

Laatst bewerkt:
is er ook nog een andere oplossing of zo want als ik ubuntu installeer via wubi dan gaat alles goed
is er dan nog niet zo'n programma voor het installeren van widows xp

Ten 1e: Ubuntu is geweldig!
Ten 2e: Dit is eigenlijk de enigste oplossing, ik heb deze zelf ook en hij bevalt erg goed!

maar er is dus niet echt een veilige oplossing om windows xp te installeren en dan niet virtueel want dat kan mijn pc niet aan
maar als ik windows xp installeer hoe kan ik dan de boot problemen oplossen

Met EasyBCD kun je zelf de bootloader aanpassen:thumb:. Wat je dan doet: Je installeert XP, daarna de Windows 7 DVD erin, Bootloader herstellen met bootrec /fixboot en bootrec /fixmbr. Dan starten van Windows 7 en EasyBCD installeren en in EasyBCD add entry, en dan Windows XP en bingo! Je hebt een dual boot.

TIP: Zoek eerst de drivers voordat je hieraan begint!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan