windows xp op nieuwe hardeschijf instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosko

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Ik heb dus geprobeerd windows xp op me nieuwe harde schijf te instaleren de seagate 10, 320gb sata II 16mb maar als ik wil beginne vind hij aleen me ide schijven heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
ik kan me schijf wel zien in deze computer

alvast bedankt
Kosko

Laatst bewerkt:
Kan je moederbord sata II aan, want anders moet je de schijf anders instellen met de jumpertjes achter op de schijf.
Tevens moet je de sata drivers eerst laden tijdens de installatie met F6

ik heb een wat ouder moederbord, moet ik daarvoor wat in me bios veranderen?
ik heb een jetway k8t8as

Laatst bewerkt:
Sata moet je moederbord ondersteunen.
Je moet het ook met een sata kabel aansluiten.
Wanneer je moederbord geen sata aansluiting heeft kan je met een adapter hem ook op ide aansluiten.
En je weet dat je sata met installeren van xp , op een aparte manier moet uitvoeren.
Geloof dat je eerst het sata bestand met een floppy van je moederbord cd moet halen.
En bij xp installeren je op F6 moet drukken.
Om het Sata stuurprogamma te installeren.

k8t8as zou de schijf gewoon moeten kennen maar je moet eerst sata drivers installeren tijdens de setup van windowsxp.
SATA Drivers kun je Hier downloaden.
Even het bestand downloaden en uitpakken en een diskette aanmaken deze drivers moet je tijdens de setup van winxp installeren direct in het begin word dit aangegeven.

Laatst bewerkt:
dat had ik al gedana dus maar bij de instalatie van windows kan ik aleen me 2 ide schijven zien
maar ik kan die sata schijf gewoon zien in deze computer en kan der ook gewoon bestanden op zetten

Dan koppel je de twee ide schijven even los tijdens de installatie en kijk eens wat er dan gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan