Windows XP op Sataschijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxrene

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Hoi,

Bij voorbaat excuses als dit onderwerp niet in de goede categorie geplaatst is het gaat namelijk om een os, harde schijf en sofware.

Het moederbord is een MSI K8N Neo4 chipset Nvidia Nforce4

Het volgende zou ik aan jullie willen voorleggen:

Het lukt me niet om Windows XP pro (verder te noemen XP) op de nieuwe Sata schijf te installeren (no bootable harddisc found). Er is geen A: station aanwezig maar ik heb begrepen dat je de XP schijf kan slipstreamen en zo de gewenste driver kan toevoegen.
Mijn vragen:
Welke driver moet er worden toegevoegd?
Zal het dan wel lukken?
Ik zal ooit wel een ander moederbord kopen. Op de XP schijf staat dan de op dit moment benodigde driver. Is dat schadelijk?
Is het daarom verstandig om van de XP cd eerst een kopie te maken?
Zoja, is dat dan wel legaal?

Bij voorbaat veel dank,

Groeten,

René

Op de MSI-site kun je de Sata/Raid driver voor de F6 floppy procedure downloaden. (Behalve de PCB 3.0, staat er ook een PCB 1.0.)

Hoe te slipstreamen staat uitgelegd in dit topic. Je moet wel een originele Microsoft installatie CD hebben en geen OEM-versie.

NB: als je de zoekfunctie hierboven gebruikt (in blauwe balk) en je laat zoeken op "sata f6" en daarna op "slipstream cd" kun je nog meer oplossingen opsporen.

NB: "illegaal" wordt het pas, als je de slipstream cd ook gebruikt om XP op een andere PC te installeren.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zeer bedankt voor de snelle reacties! :thumb:

Toch nog even wat vragen.
Ik heb gelezen dat je i.p.v. een A:station/schijf ook een memorystick kan gebruiken.
Kan het dan misschien ook met gebruik van een externe harde schijf?
PCB zeg me niets welke moet ik gebruiken?

De beschrijving van Frisian had ik gisteren al gevonden en ben daardoor op het idee gekomen (beetje laat :o).

Groeten,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan