windows xp op seagate sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisbuys

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
ik probeer windows xp pro op een seagate sata harde schijft te installeren, ik heb de installatie bestanden al op de schijf kunnen plaatsen....
Maar hoe start ik op vanaf de serial ata harde schijf??
ik heb een abit kw7 moederbord met een phoenix bios?

ik vind het echt niet

Je krijgt op een gegeven moment tijdens de installatie de kans om de drivers van de S-ata controller te installeren. Deze moet je dan wel op een diskette hebben staan. Door de drivers dus nog tijdens het installatieproces te installeren gaat alles goed.

heb ik gedaan, windows zet dan de installatie bestanden op de schijf, maar dan moet de pc opnieuw starten en dan moet de pc vanaf de harde schijf, in dit geval de seagate sata harde schijf, en dit lukt niet...

Ik heb met mijn nieuwe pc precies tzelfde probleem, dus ook voor mij graag t antwoord geven :thumb:

wat ik er nu in heb zitten is:

Ashrock K7VT6 moederbord
AMD 2600+
350W

alles doet het nu wel, want ik heb eer een 13GIG in zitten, waar windows nu op staat, maar voor mn eigen pc wil ik er wel graag alleen een SATA in.

Zorg dat in het Bios het zo ingesteld staat, dat de pc als eerste vanaf de SATA-controller opstart.
In de handleiding van je moederbord staat wel uitgelegd, hoe dat bij jou moederbord moet.

Ik heb het antwoord al, je moet een bootable verzie van windows xp hebben, daarmee lukt het wel om het 2e deel te starten van de setup, moet je in je BIOS wel aangeven dat je cd als 1e komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan