windows xp opnieuw installeren met usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hoi,

ik heb een klein laptopje met windows xp, maar die is nogal traag vanwege al de troep die erop zit, daarom wil ik windows xp graag opnieuw installeren, maar hoe?

ik heb met unetbootin al een .iso van windows op een usb stick gezet maar als ik boot via die usb lukt het niet helemaal?

weet iemand hoe het moet?

alvast bedankt! :thumb:

MVG Tom

Hallo ;),

Ten eerste: is de inhoud van het iso bestand legaal, zo ja, dan neem
ik aan dat je een product sleutel hebt. Ten tweede: waarom via een USB
installeren?

ik wil hem graag via een usb installeren omdat mijn kleine laptopje geen opening heeft voor cd's/dvd's.

Geen cdRom?
Maar als XP er bij aflevering op stond, is er dan geen mogelijkheid een image terug te zetten?

er zat eerst geen windows op , die heb ik met een legale cd zelf erop gezet met een ''externe dvd brander'' (weet niet echt hoe zo'n ding heet ;p) maar daar ben ik nu een kabeltje van kwijt, dus die kan ik nu niet gebruiken :(

Bertus, als XP er niet op stond, zal er geen recovery op staan.
Welk besturingssysteem stond er dan oorspronkelijk op?
Wat een recovery van het oude systeem betreft, daar zal je je handleiding van je pc op na moeten slaan.

Wat die usb betreft, waar liep je dan tegen aan? Wat lukte dan niet?

Een kabeltje kan je namelijk de kop niet kosten en als je het al een keer zo geïnstalleerd hebt, ken je de weg!

Laatst bewerkt:
haha ik ken inderdaad de weg, ik heb hem zelfs al 1 keer windows xp opnieuw geinstalleert, maar dat was zo lang terug dat ik nu al niet meer weet hoe ik dat heb gedaan ;) ik liep tegen dit probleem aan:
ik deed de usb in mijn laptopje, ging naar de bios, stelde in dat hij moest booten via de usb stick. dat deed 'ie keurig :D maar toen gebeurde er iets raars....

ik kreeg een scherm waarin bovenin stond: UNetbootin

onderin kon ik iets aanklikken genaamd: ''default''

als ik op default klik gebeurt er niks :(

onderin staat: automatic boot in 10, 9, 8, 7 (...) maar als hij bij 0 is gebeurd er niks en telt hij weer af vanaf 10 -_-

ook staat er: press [tab] to edit options

ik heb even gegoogled en volgens mij heet het de: ''default loop'' maar hoe fix ik het? :(

oorspronkelijk stond er linux op, maar vanaf linux heb ik er xp opgezet

ontdekking: de vorige keer deed ik het zo: ik resetten hem terug naar linux en toen vanaf linux weer xp geinstalleert, ging goed :) maar helaas kan ik hem niet terug zetten naar linux omdat ik de herstel cd niet heb :(

de cd heb ik eigenlijk nooit gehad, wel de support cd (ben nu aan het kijken of daar trouwens nog wat opstaat voor herstellen, volgens mij wel namelijk :D) ik heb namelijk bij een computerwinkel hem laten resettenm, daar hadden ze namelijk wel die cd. maar zoals ik al net tussen haakjes zei heb ik wel de support cd en daar staat volgens mij iets op om naar linux te herstellen, zodat ik vanaf daar weer naar windows kan. ik ga het nu proberen en hou jullie op de hoogte ;)

UNetbootin is toch voor Linux ?
Eerst een Linuxdistributie - Mint, Ubuntu - installeren, daarna evt. XP.

- Heb een paar posts gemist, zie ik nu.

Laatst bewerkt:
is unetbootin voor linux????? welk progje moet ik dan gebruiken om een opstartbare usb te maken met een windows iso erop?

is dat windows installeren vanaf windows zelf (herinstalleren) of via linux? want ik ben nu de recovery cd van linux aan het downloaden

UNetbootin allows you to create bootable Live USB drives for Ubuntu, Fedora, and other Linux distributions without burning a CD.

http://unetbootin.sourceforge.net/

Windows-pc opstarten vanaf USB of diskette - https://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/Techniek/usbstickbooten.aspx#4

HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8 - http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Windows 98 System Files :

This is a zip file that contains all of the system files that you will need for making a bootable USB disk.

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=196

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan