Windows xp opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb een pc met windows xp,
ik wil windows xp eraf halen en er opnieuw opzetten
als ik boot vanaf de xp cd krijg ik 2 opties

een nieuwe installatie beginnen (dan heb ik windows xp dus 2 keer, en dat wil ik niet)
of de oude installatie "herstellen" (wil ik ook niet , ik wil de oude xp gewoon eraf halen)

weet iemand hoe ik mn huidige winxp eraf kan halen en gewoon winxp opnieuw kan installeren ?

hoi,

Nieuwe installatie kiezen. Daarna krijg je de vraag op welke partitie je wilt installeren.
Kies hier voor de partitie waar xp al op staat en formateer deze (NTFS snel)
that's it.

grt

als het een boot disk is dan krijg je de optie om te drukken op een toets als de pc opnieuw opstart.
dat doe je en dan kun je partities verwijderen en opneuw formatteren.

snelformatteren is goed ?
dan weet ik ook zeker dat er niks achterblijft ?

gewoon formatteren.
dat snel wissen is ook snel maar niet voldoende.....

ik heb nu een lijst met partities

C
en D

ik kan ervoor kiezen om windows op 1 van de 2 te installeren maar ik kan ook partities verwijderen

is dat hetzelfde als de boel schoonvegen (alles eraf halen ? )

verwijder c en installeer xp op een niet bestaande partitie........

Even over het snel formateren. Microsoft zegt hier het volgende over:

Snel formatteren

Bij snel formatteren wordt de structuur van het bestandssysteem op de schijf aangebracht zonder de integriteit van elke sector te controleren. Kies deze methode voor schijven zonder beschadigde sectoren en zonder geschiedenis van beschadigde bestanden die verband zou kunnen houden met beschadigde sectoren.

Volledig formatteren

Bij volledig formatteren worden beschadigde sectoren opgespoord en gemarkeerd, zodat ze niet worden gebruikt voor het opslaan van gegevens. Kies deze methode voor schijven met beschadigde sectoren en een geschiedenis van beschadigde bestanden die verband zou kunnen houden met beschadigde sectoren.

grts Rene

Ok , het is gelukt

ik heb weer een schone pc :thumb:

probleem opgelost , thanx iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan