Windows XP opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elemmire

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
7
Hallo,

Ik heb de laatste tijd veel problemen gehad met mijn computer. Ik wilde he formateren, waardoor ik SP3 kwijt was en de computer naar een monteur moest. Nu had ik een verkeerde versie van Windows geïnstalleerd, waar ik de product key niet van had. Nu wil ik Windows opnieuw installeren (want de proeftijd is afgelopen), waarvan ik wel een product key heb. Dit lukt tot nu toe ook nog niet.

Ik heb twee cd's. De ene is 'Medion Product Recovery' en de andere is 'Application & Support-CD' Na lang zoeken op internet, heb ik gevonden dat ik de laatste cd-rom moet gebruiken als ik Windows op de normale manier wil installeren, zodat hij startklaar is en zoals ik hem ooit gekocht heb. Als ik deze cd-rom in de computer doe en de computer opstart, wordt er eerst gevraagd of ik de setup wil starten vanaf de cd-rom. Ik klik op enter. Vervolgens krijg ik een zwart scherm te zien, zie de afbeelding.
GroteFoto-JKCGSCLE.jpg

Ik heb nergens meer mijn muis in beeld en geen van de toetsen op het toetsenbord werken. Hiermee kom ik dus niet verder.


Als ik de andere cd-rom gebruik (Product Recovery), kom ik in een soort menu van Medion. Hierbij kan ik in het Frans, Nederlands en Duits Windows installeren. Als ik op Nederlands klink, dan komt er een schermpje te staan met 'System not authorised' De enige mogelijk heb ik dan nog op 'OK' te klikken. Ook de andere talen geven hetzelfde schermpje aan. Hier kom ik dus ook niet mee verder.

De cd-roms die ik heb, zijn legaal en niet gekopieerd. Ik heb ze bij de aankoop van mijn computer gekregen. Ook heb ik mijn eigen product key nog. Dus dat moet ook geen problemen geven.

Kan iemand mij verder helpen met dit probleem?
 
Nee, zo te zien niet. Er staat 'Microstar' op en onderaan twee stickers. Op de ene sticker staat 'Designed for Microsoft Windows XP' en op de andere staat 'Intel Pentium 4 Inside'. Kan je daar iets mee?
 
dan heb je niks aan die medion cd's
dus wat anders gaan zoeken :p
 
Oke, dat is balen! Kun je me misschien vertellen hoe ik aan andere cd-roms kan komen? Of is er iets te downloaden? Of moet ik dan nieuwe cd-roms/nieuwe Windows XP kopen?
 
Microstar en Medion zijn vaak hetzelfde....

Heb je de cd's echt bij DEZE PC gekregen?

En wat heeft die monteur met je pc gedaan? Soms hardware vervangen?
 
Dit is de eerste computer die ik heb gekocht, dus ik zou niet weten hoe ik anders aan de cd-roms moet komen. Dus ja, de cd-roms heb ik bij deze computer gekregen.

Wat de monteur allemaal heeft gedaan weet ik niet precies. Ik had mijn computer geformatteerd, maar ik kon Windows niet installeren. Ik had hem weggebracht naar de monteur. Hij heeft gemerkt dat SP3 weg was en die moest hij er opnieuw opzetten. (Dit koste een hele nacht, ik weet niet of dit zo lang duurt om een SP erop te zetten). Daarna kon ik zelf Windows er wel op installeren. Volgens mij heeft hij er verder niets aan veranderd.
 
Begrijp er niks van

Als die monteur SP3 geinstalleerd heeft, hoef je daarna helemaal geen windows meer te installeren!
 
Er stond nog geen Windows op mijn computer toen ik hem terug kreeg. Ik heb eerst Windows weer opnieuw moeten installeren, met de verkeerde cd-rom dus.
Is het misschien mogelijk dat het niet SP3 maar SP2 was? Ik heb geen verstand van SP's...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan