Windows xp opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
317
Hallo allemaal

Ik ben pas met vista in het pc-wereldje ingestapt, inmiddels met w7 aan de slag.
Eigenlijk vind ik dat ik best handig met computer ben geworden, probeer vanalles uit en leer erdoor, als ik echt hopeloos in de problemen kom kon ik me altijd redden met de recovery-partitie en zette ik alles opnieuw erop...

Nu heeft mijn schoonvader een pc van al 8 jaar oud die het heel zwaar trekt, gewoon heel veel onnodige progs erop, vanalles en nog wat wat hij in die 8 jaar gedownload heeft de nodige virussen enz.. Hij is drie weken op vakantie en ik heb m gezegd dat ie de hele mikmak met alle dvd's cd's enz maar bij me moest afzetten en dat ik er wel naar keek.. ik zou alles overnieuw instaleren..

Alleen geen windows-xp dvd/cd, ik op alt/f10 gedrukt kom ik in een scherm waar ik kan kiezen tussen opstarten of windowsxp recovery console, hier ingegaan kan ik of exit typen en dan ben ik weer eruit of ik kan kiezen voor een 1 te typen, enter.. en dan knipperd er c:\windows.
Geen idee wat ik nu moet doen, kom ik hier verder? was ook al aant denken om een versie via spotnet te kopen, maar weet niet of de schoonpa daar blij mee is (ivm updaten enzo)

Wie kan me helpen?? bij voorbaat dank..

groet Ger
 
Hoi,
de recovery console is bedoeld om windows te repareren en niet om windows terug te zetten. Om er achter te komen welke toetsencombinatie je moet gebruiken om een evt. aanwezige recovery terug te zetten, zul je ons het merk/type e/o serienr. moeten doorgeven.
 
Je zou ergens een XP CD kunnen lenen en dan bij de installatie de originele serial ingeven. Probeer wel tevoren even alle drivers (chipset, lan, video, sound, etc.) welke bij de PC horen te downloaden...
 
Als er geen recovery partitie is dan wordt het lastig om te recoveren...............
XP hebben veel mensen gewoon nog liggen, leen een CD / DVD van iemand, boot ermee en voer de key van XP in die op de sticker staat op de machine van je schoonvader.
 
Dank jullie voor de reacties.

Ik ga morgen effe naar een vriend van mij die heeft xp liggen en de key staat inderdaad op de pc..

Nogmaals dank, dit topic kan op slot.. opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan