Windows xp opstarten via CD rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

thrilliej

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
hallo,

ik heb al sinds enige tijd dat wanneer ik mijn computer opstart ik tijden het laden van windows een blauw scherm krijg, met unbootable nogwat.
dat houd dus in dat ik XP opnieuw moet installeren,
ik heb gister een windows xp service pack 3 cdrom meegekregen van iemand,
dis ik zet mijn cd rom als first boot device, maar hij weigert hem te pakken,
ik heb er 2 cd rom drives in mijn pc zitten , waarvan 1 het waarschijnlijk niet doet want ik krijg hem niet open, hoelang ik ook op het knopje zit te drukken, nu had ik die ook al afgekoppeld inde hoop dat ie mijn windows xp cd nu wel zou opstarten, alleen nu draaide het windows laadscherm langer door, maar uiteindelijk toch weer het blauwe scherm.
dus ik heb het op de andere computer met hetzelfde cd geprobeert op te starten, en daar zei die wel, druk op een toets als u wilt opstarten vanaf uw cd rom.
dus daar pakt ie hem wel.

dus mijn vraag,

wat kan ik doen zodat ik hem ook bij mijn eigen pc pakt, want ik wil graag dat ie het weer doet

m v g

danny

Dat is niet zo'n eenvoudige vraag, want er kunnen meerdere oorzaken zijn, zeker gezien het feit dat de pc ook problemen geeft voor de eventuele nieuwe installatie.

Ik denk in eerste instantie aan een probleem met het interne geheugen van de pc.
Om dat te testen kun je het volgende doen:

Ga naar http://www.memtest86.com/download.html
Download daar de ISO image for creating bootable CD (Windows - zip)
Brand de image file op cd
Probeer vanaf deze cd op te starten en volg de aanwijzingen om je geheugen te testen

heb ik gedaan,
heb hem gebrand, heb hem in de desbetreffende pc gedaan,
je ziet linksboven in wel een streepje te knipperen, je ziet het groene lampje ook branden van me cd/dvd drive. en hij gaat naar het scherm veilige modus, windows normaal opstarten etc etc, hij start dus niet vanaf cd rom op

Ok, dan gaan we eerst iets anders proberen.

Ga na het opstarten naar apparaatbeheer en daar naar je cdrom/dvd speler

Klik er op en kies voor "Installatie ongedaan maken", bij allebei.

Start dan Windows opnieuw op, de spelers worden dan door Windows automatisch opnieuw geinstalleerd. Kijk daarna of dat geholpen heeft!

zover kom ik niet eens haha :)

als je windows logo krijgt, dat hij windows laadt, krijg ik in 1x een blauw scherm,
dan zegt ie, er is een fout opgetreden, windows wordt afgesloten om erger te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

tot zover kom ik :)
vandaar dat ik windows eropnieuw op wou zetten

Dan wordt het een echte zoektocht, zeker omdat EN je harddisk EN je cd speler niet gevonden worden.
Dus moeten we stap voor stap onderzoeken waar het probleem ligt.

Ga eens naar de bios en kies daar voor default settings en probeer opnieuw op te starten

Hoeveel geheugenbankjes en welke zitten er in de pc

(sorry voor alle vragen, maar we moeten zo op zoek...)

Goed gesnapt!

Probeer het volgende:

- haal er 1 bankje uit en probeer op te starten
- mislukt dat, zet dat ene bankje dan in het andere geheugenslot
- probeer opnieuw op te starten
- lukt dat niet, haal dan het bankje er uit en probeer bovenstaande met het andere bankje

ik heb het gedaan,

bij 3 deed hij hetzelfde, en toen had ik er 1 in de rechtse gedaan toen bleef mijn monitor op rood staan, geen beeld maar computer starte wel gewoon op, als je snapt wat ik bedoel.
normaag begint het monitorlampje groen te worden dan heb je beeld, nu bleef hij op rood

Ok, laat dat ene latje dan zitten waar het zit en koppel een aantal hardware componenten los in de pc:

- haal kabels uit de cd/dvd spelers
- haal eventuele usb kabels uit de pc
- zorg dat alleen harddisk en videokaart aangesloten zijn
- probeer nu op te starten

gedaan, heb alleen de 2 harddisk en videokaart laten zitten,
nu starte hij wel op met de monitor, alleen, de blauwe scherm weer :)

Koppel dan ook de 2e harddisk af, alleen de c-schijf aangesloten laten

ik wist niet zo goed waarmijn besturingssysteem op staat dus heb allebei ff gedaan,
bij de eene het blauwe scherm bij de andere ntldr ontbreekt

Sluit dan eens alleen de harde schijf aan die de melding geeft ntldr is missing en de werkende cd speler en probeer dan vanaf cd op te starten

gedaan, en het groene lampje van de cd-romzie je wel weer,maar hij wil niet opstarten vanaf cdrom speler.

en als ik computer uitzet en opnieuw weer aandoe, dan zie ik het lampje helemaal niet

Ik ga zo langzamerhand je voeding verdenken. Meer computers in huis?

daar zit ik nu achter,
maar ik snap gewoon niet dat ie cd wel gewoon op deze computer wil opstarten......

Wanneer van de "kapotte" pc de voeding brak is, zou dat daarvan de oorzaak kunnen zijn, onvoldoende stroom om de boel op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan