Windows XP opstartprobleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie5454

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
27
Als ik mijn computer opstart komt er tijdens het opstarten, (het opstartscherm van windows XP is al geweest) te staan 'XMNT2002 programm not found. skipping autocheck' en daarna start hij vanzelf de computer opnieuw op. wat kan ik hier aan doen??
 
Heb je Linux geinstalleerd gehad?
Waarschijnlijk staat je XP partitie op verborgen, verander dit in zichtbaar en je probleem is waarschijnlijk opgelost.
 
neen nooit linux geinstalleerd gehad. En volgens mij staat er ook geen partitie verborgen. (met partition magic gezien)
 
foutmelding

Als je Partitie Magic op hebt staan dan installeer deze eens opnieuw.
 
ik had partitie magic via opstartdiskettes opgestart omdat ik niet in windows kan komen. dus dat opnieuw instaleren heeft denk k geen zin.
 
foutmelding

Probeer dit eens

Je MBR is niet goed meer ( Master Boot Record ) deze kan je fixen door te booten van je xp cd en de optie windows reparen te kiezen.

Op een gegeven moment moet je opgeven welke windows installatie je wil repareren.

Type bij de command promt : fixmbr en je windows zal daarna gewoon booten.
 
Heb geprobeerd met fixmbr te maken, dit lukte niet (misschien had k het wel fout gedaan) maar daarna heeft heb ik met windows cd de instalatie laten repareren. Nu kom ik wel weer gewoon in windows. OPzich doet de computer dus hetnu goed, alleen de foutmelding 'XMNT2002 programm not found. skipping autocheck' krjig ik tijdens het opstarten nog wel te zien. Is dit nou heel erg?
 
foutmelding

En als je het register eens doorzoekt naar de foutmelding 'XMNT2002' en verwijder deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan