windows XP over 98 installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,ik heb nu Windows 98.
Als ik nu windows XP erover installeer raak ik dan programma's kwijt.Of kan ik dit gerust doen?
Raak je bijv.je documenten,favorieten,adressen etc dan niet kwijt?:thumb:

Ja je raakt dan alles kwijt.
Of voortijdig even een back-up maken.

Je moet een backup maken van alles wat je wilt behouden, zet deze op een andere partitie.

Xp over W98 hiervan ben ik geen voorstander, beter is het om eerst te formatteren en een schone Xp te installeren.
Plaats daarna de mappen terug die je gebackupt hebt

groetjes speedtouch

Als ik nu windows XP erover installeer raak ik dan programma's kwijt.Of kan ik dit gerust doen?

Het beste is om even een backup te maken van wat je wilt bewaren, en dan winxp schoon te installeren.

Ja dus

ja dus je raakt alles kwijt, windows xp vraagt zo en zo of je wilt upgraden maar je raakt hierbij wel alsnog alles kwijt omdat win98 eigenlijk te oud is voor een upgrade.
Let heel goed op bij het opstarten van de cd en het uitvoeren van alle vragen, mocht je bv meerdere partities hebben op HD dan moet je zeker opletten omdat cd WINXP cd heel snel een verkeerde partitie kiest voor de installatie.

grtjs jjw

Zoals alle anderen ook al zeggen, eerst backup maken en dan formatteren en dan XP installeren en dan je backup bestanden weer terugzetten.

Succes,
Limbo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan