Windows XP over Windows XP heen installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dreamcatcher

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Hallo,

Mijn Computer doet de laatste tijd erg vreemd ( start uit zichzelf opnieuw enzo en er is een 3-5 minuten durende lag nadat ik opstart waarin niks gebeurd, me cpu gebruik is dan 100% en allemaal door explorer.exe ). Ik heb dus veel problemen met mijn windows XP Pro. Nu wordt ik gek van al dit gedoe dus ik zat erover te denken windows opnieuw te installeren. Ik wil echter niet all me bestanden enzo kwijt raken en ook staan er veel games enzo op die dus naar het register schrijven / geschreven hebben. Nu is mijn vraag, kan ik windows xp over windows xp heen installeren zonder dat ik informatie kwijt raak want dat is echt het laatste waar ik zin in heb.

Mvgr,

Dat kan, maar lijkt me geen goede oplossing. Alle fouten blijven ook op je pc staan omdat je alle programma's wilt houden en dus niet wilt formatteren. Die gegevens naar het register ben je ook kwijt als je windows eroverheen installeert.

Je kunt beter een viruscheck en een spywarecheck doen. Grote kans dat je dan van je problemen af bent.

Hier kun je een goede viruscheck doen (online) http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp

Daarna het eerste bericht in dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=172491 lezen. Na de adaware en spybot scan kun je DAAR in DAT topic een hijackthis log plaatsen.

De experts zullen je daar verder helpen. Spyware is tegenwoordig de grootste veroorzaker van problemen.
Als je die programma's (adaware en spybot) regelmatig draait (wel voordat je scant "update" aanklikken), zul je ook minder snel weer problemen krijgen.

Grote kans dat je problemen dan over zijn.

Laatst bewerkt:
Spy / Adaware problemen zijn dit niet en ook een virus acht ik hoogst onwaarshijnlijk. Ik gebruik altijd een voledig geupdate McAfee Virusscanner 8 en heb al meerdere online scans gedaan ( housecall, tiscali etc ) Ook heb ik spybot search en destroy al gedraaid maar die ond nix behalve een Internet Explorer lek wat gelijk gefixt werd. Ik draai iedere week een Adaware controle maar daar word ook nisk bij gevonden. Maar ik zal nu eens met Hijhackthis Proberen en de logs plaatsen.

bedankt

Succes! Als daar niets uitkomt, meld dat dan weer in dit topic, dan kunnen we kijken hoe het dan het best opgelost kan worden.:)

Noop daar is niets uitgekomen, k heb net ook nog een 3de online scan gedaan bij bitdefender waar ook niks uit kwam dus het ligt niet aan trojans / virussen / spyware

Er zijn geen problemen met internet explorer, ook niet na dit gedaan te hebben, maar het is explorer.exe en niet iexplorer.exe maar goed bedankt anyway's :)

Ik weet het nu ook niet meer. Je kunt nog wachten op andere oplossingen van anderen. Alles beter dan alles opnieuw installeren lijkt me.

Succes verder:thumb:

Geplaatst door Tanja1968
In het eerste bericht schrijf je dat het allemaal komt door explorer.exe. Heb je al eens een IEfix geprobeerd?

http://www.mvps.org/sramesh2k/IEFIX.htm

Of bedoelde je de verkenner (explore.exe, dus zonder R)

Dat klopt niet helemaal Tanja.:)

Internet Explorer = iexplore.exe

Verkenner/grafische shell = explorer.exe

Ik kreeg al een vreemd gevoel toen ik dat tikte. Ik ging twijfelen hoe het ook al weer zat (explore en explorer)

Vandaag kan ik de warmte nog de schuld geven:D (ik zal mijn huiswerk beter maken:o )

Bedankt voor het uitleggen weer van de verschillen:thumb:

K zal het nog even een dagje aanzien maar dan zal ik denk ik toch iets moeten vinden want werken met een computer die iedere 3-4 uur reboot zonder waarschuwing / anulerings optie is niet te doen en tijdens het gamen midden in je game sessie afgekapt worden is nou ook niet bepaald fijn

En wat zeggen de logboeken van deze afkap dingen.
En je hebt al een hijacklog hier bij helpmij geplaatst?
Heb je die explorer van 100% al eens uitgeschakeld.
Hoe maak jij verbinding met internet, telefoon, kabel. adsl.
Hangt er iets van een router tussen, zijn er meerdere computers aangesloten op het internet.

Hey, hier de antwoorden op de vragen die je net stelde

1) Geen id waar ik logboeken zo moeten vinden.
2) Hijacklog is al geplaatst zonder resultaat
3) Nee, explorer.exe kan ik niet af kappen omdat ik niks kan doen in deze tijd. Ik weet dat deze 100% is omdat zodra dit gebeurt ik taabeheer oproep en das dus wacht tot alles weer werkt, dan zie ik staan dat explorer.exe 100% cpu gebruikt maar na 5 seconden ofzo is dat alweer 0-2% het is dus echt alleen in die tijd dat ik "lag" heb dat ik denk dat ie zoveel cpu gebruikt.
4) Ik heb een ADSL verbinding ( 1024/384 )
5) Geen router of iets ( behalve een firewall ) en ook geen netwerk ofzo. Ik ben de enige computer in huis met een ADSL verbinding

hopelijk kan je hier wat mee :)

Je kunt nog dagen bezig zijn met het bedenken van allerlei oplossingen, maar als ik dit allemaal zo lees is de enige goede remedie een nieuwe installatie. Brand alles wat je perse bewaren wilt op een CD, formateer je schijven en installeer XP opnieuw. Dat is ook geen lolletje, maar wel doeltreffend. Ik vermoed dat je register gewoon gemold is en dat krijg je met een ingreep hier en daar niet meer goed.

Mijn plotselinge reboots zijn verholpen door een temperatuur controleer programa voor me moeder bord te installeren alleen zit ik nog wel steeds met die paar minuten lag. Ik ben er echter achter gekomen dat deze lag alleen op treed als ik in verbinding ben met internet en aangezien ik een adsl modem ( speedtouch usb 330 ) heb moet ik steeds inbellen. Na dit inbellen gebeurt er dus een aantal minuten niks. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

instellingen nakijken van je adsl modem ( je hele IP configuratie) en als blijkt dat alles goed staat kun je een paar pings uitvoeren naar je provider en naar jezelf en wat je ook maar pingen wilt en als dat ook allemaal goed gaat: zie mijn vorige antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan