Windows XP Pro bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chippystar

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Hallo,

Ik draai hier Windows XP Pro op een AMD Duron 750Mhz, 256MB Ram, een (nieuwe) Seagate 80GB 7200rpm.

Nou loopt mijn pc redelijk vaak vast; geen error, geen muis en toetsenbord activiteit mogelijk.. Kortom: het zgn. bevriezen...

Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe 80GB schijf van Seagate (7200rpm) geïnstalleerd.. Met mijn oude schijf had ik dit probleem niet...

Weet iemand waar dit probleem vandaan kan komen, of heeft iemand hier ervaring mee?? Please reageer!

MvG,

Timothy Kok
timothykok@planet.nl

80 gb moet goed gekoeld worden. Check de temperatuur van de kast en de processor (en zo mogelijk die van de hdd) eens bij het opstarten in de bios (meestal toegankelijk door bij het opstarten op F2 of del te drukken) door te zoeken naar kreten als "PC Health Management" en "Temperature Meters". Er zou sowieso eentje voor de kast en de processor moeten zijn (alhoewel, voor een duron 750 mhz... het zou kunnen). Check of deze (na een tijd werken met de pc) niet te hoog worden en indien mogelijk die van de hdd ook, die mag niet te hoog worden.

Heb ik al gechecked.. Temp kast/processor komt niet boven 43graden.. zelfs nadat 'ie vast gelopen is niet..

nog suggesties?

Tim

Heb dat programma uitgevoerd; bootdisk gemaakt.. Wil ik booten van die disk krijg ik een Internal Error 0222

Zegt dat iets???

In Dos ja... Terwijl ik die bootdisk erin had.. installeert eerst Mouse, das oke.. daarna krijg ik die error

Hmmm... Vreemd. Kan er ook niets over vinden op google... Evenmin op ibm sites.. Bij mij houdt het ff op...

Maakt het uit hoe mn HD is aangesloten? Heb 'm nu op een eigen IDE bus.. Evenals mn CD-rom en Diskdrive.. alle drie appart...

Nee dat zou juist goed zijn... Zo heeft ieder apparaat zijn eigen aan en afvoer andersom zou het eveneens abnormaal zijn want het zou niets moeten uitmaken of ze nou bij elkaar zitten of niet het is niet optimaal maar zou niet zoveel verschil moeten maken.
Nee, bij mij houdt het echt op voor nu of het zou niet aan de hdd moeten liggen... Overdat bevriezen: gebeurd dat om de zoveel tijd op hetzelfde tijdstip of min of meer willekeurig? Je zou je pc nog kunnen scannen op virussen en spyware:

www.lavasoft.de (AdAware)
www.housecall.nl (online virusscanner)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan