windows XP pro blijft constant installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

50pieter

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
15
Alles gaat goed met het installeren van XP Pro en er wordt gevraagd of ik akkoord ga met de voorwaarden druk dan op F8
Het formateren gaat goed en hierna wordt alles gekopieerd naar de harde schijf en dan komt de melding de computer wordt over 15 seconden opnieuw gestart en dan begint hetzelfde weer van voren af aan.
Ik heb het geprobeerd om de cd eruit te nemen dan komt er geen OS beschikbaar, probeer ik opnieuw te installeren dan komt de melding er mogen geen 2 windows XP versies van XP Pro op de zelfde computer dus het staat volgens mij wel op de harde schijf anders zou die niet melden dat er geen tweede installatie er op mag.

Ook heb ik Fdisk geprobeerd en dan is ook de harde schijf niet gevonden en de melding van no fixed disks present
als ik op drive A zit en ik wil van dir C: komt invalid drive en bij het opstarten no OS found.
Dus een beetje hulp zou ik kunne gebruiken.

CPU intel P4 2,66 Gherz
639 k System passed
478 Extend Ram passed
512 CacheSram passed
System BIOS shadowed
Video BIOS shadow
IBM thinkcenter Desktop
160 GB vaste schijf
nieuwe voeding

Alvast bedankt

Pieter-st
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er op dat er iets niet goed zit in de hardware, met name de hard disk. Kijk eens in de BIOS of de HD daar herkent wordt en loop voor alle zekerheid eens alle parameters in de BIOS door om te zien of daar wellicht iets niet goed staat. Het zou ook nog kunnen dat de HD zelf niet helemaal gezond meer is. hoe oud is ie? Download eens een disk test tooltje van de leverancier van de HD.

Helemaal mooi zou zijn als je nog een andere HD hebt en die gebruikt om te zien wat er dan gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
in de BIOS wordt de harde schijf niet herkend en de schijf is vrij nieuw
 
in de BIOS wordt de harde schijf niet herkend en de schijf is vrij nieuw

Ah, daar zit het probleem dus.
Nu kan dat verschillende oorzaken hebben, zoals bijv de data-kabel of de stroomkabel niet goed aangesloten.
Is het een PATA of een SATA schijf?
 
opgelost met jumper

Moest de jumper omzetten en nu is xp pro geinstalleerd en nu komt het volgende probleem, het opstarten duurt uren en als deze opgestart is werkt hij wel goed en werkt snel en ook met F8 komt er geen verandering in hetzelfde is met het opnieuw opstarten
 
Dat betekent meestal dat er iets niet goed zit met de hardware en/of de driver voor een bepaald stuk hardware. Kijk eens in het windows system log of daar fout boodschappen staan. Kijk ook eens in het windows hardwareoverzicht/apparraatbeheer of daar wellicht uitroepingstekens of vraagtekens staan bij bepaalde onderdelen.

Overigens ben ik dit probleem meerdere keren tegen gekomen i.c.m. de draadloze internet kaart. Haal die er eens uit en kijk dan of ie wel snel start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan