Windows XP pro CD voor Compaq laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinz3nt

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een Compaq laptop met een officiële XP key die onderop de laptop geplakt zit.
Ik heb de laptop 2e hands overgenomen, al bijna 2 jaar terug. Vorige week crashte de harddisk. Ik heb wel CD's erbij maar ik ben erachter gekomen dat de echte Windows installatie schijnbaar op een partitie van de harddisk stond (D was inderdaad een recovery partitie). Ik heb nu een nieuwe harddisk geplaatst.
Ik heb wel een Windows XP Pro CD maar die accepteert de key die onderop de laptop staat niet. Blijkbaar heb je een speciale CD nodig.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb niet zoveel zin om een CD van Compaq te kopen eigenlijk.

Je zal die originele key van die cd moeten gebruiken.

is de key niet voor een XP HOME ?

dan klopt het dat hij niet werkt met PRO.

Naast de versie (Home of Pro) moet ook taal.
Is dat nu al in orde, dan heb je blijkbaar nu een andere Product key van een andere soort dan waar de XP CD bij hoort. Als je tóch met zo'n afwijkende XP CD installeren, dan zul je het SETUPP.INI bestand in de \i386 map van de XP CD moeten 'ombouwen' naar het licentiesoort dat je hebt.

Hierover zijn al onderwerpen op het forum geweest. O.a. hier, vanaf posting #7

Natuurlijk zul je de inhoud van de XP CD naar de harde schijf moeten zetten, dan het SETUPP.INI bestand veranderen, en dan van de gewijzigde XP installatiebestanden weer een opstartbare CD branden. Makkelijkste kan dat met nLite, waarmee je dan ook meteen SP2 voor XP of SP3 voor XP kunt integreren in die opstartbare XP installatie-CD.

Tijs.

Ik heb een CD voor Windows XP Pro en een licentie voor XP Pro.
Ik heb een gewone CD geprobeerd die bij mijn gewone PC zat, op de laptop krijg ik een key error terwijl de CD wel gewoon werkt met de key van mijn normale PC.
Daarna heb ik een Volume License versie gebruikt van mijn werk, zelfde fout.

Op de sticker staat Windows XP Professional 1-2 CPU

Ik ga ff aan de slag met die linkjes mbt het ombouwen van dat ini bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan